Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química/Chemical Engineering (2013) |
Assignatures |
PRÀCTIQUES EXTERNES |
Resultats d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2023_24 |
Assignatura | PRÀCTIQUES EXTERNES | Codi | 20695401 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
15 | Pràctiques Externes obligatòria | Segon | 1Q conv. única |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1.1 |
Posa en pràctica, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació. | |
A1.2 |
Realitza experiments i/o simulacions per solucionar problemes relacionats amb processos de plantes de producció (equip, procés, planta, control, cadena de subministrament, eficiència energètica, mediambental, ...). | |
A1.3 |
Aplica coneixements d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. | |
A1.4 |
Modelitza matemàticament la resposta viscoelàstica de materials polimèrics i interpreta correctament les dades experimentals dels mòduls elàstic i de pèrdua (storage and loss moduli) Progressa en el coneixement de les estratègies i metodologies del disseny de processos i productes (problemes amb elevat grau d'abstracció, no estructurats i de final obert). | |
A2.1 |
Aplica coneixements del mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en l'àmbit de la indústria química i d'altres sectors afins. | |
A2.2 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses. Aplica conceptes d'operació i producció sostenible. | |
A2.3 |
Coneix i aplica els fonaments de la direcció d'empreses i els seus subsistemes. Obté una visió clara de l'aplicabilitat dels coneixements adquirits en relació a la gestió sostenible d'empreses. | |
A3.1 |
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'Enginyer Químic amb l'experiència directa en un entorn professional real. Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit. | |
A3.2 |
Coneix la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria. | |
A3.3 |
Preveu i planifica el temps i l'esforç necessari en el desenvolupament de productes, processos, sistemes i serveis de la indústria química. | |
A3.4 |
Desenvolupa l'habilitat per solucionar problemes que són poc familiars, incompletament definits, i tenen especificacions en competència, considerant els possibles mètodes de solució, inclosos els més innovadors, seleccionant el més apropiat, i poder corregir la posada en pràctica, avaluant les diferents solucions de disseny (I4) | |
A3.5 |
Coneix els conceptes i tècniques de funcionament dels sectors industrials, amb especial referència al sector químic. Té la capacitat de definir un procediment de manteniment del procés. | |
A3.6 |
Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte. Entén l'impacte i els riscos associats amb la cadena de subministrament i l'anàlisi de cicle de vida del producte durant el seu disseny. | |
A4.1 |
Aplica coneixements i capacitats d'organització industrial, estratègia comercial, planificació i logística, legislació mercantil i laboral, comptabilitat financera i de costos. | |
A4.2 |
Aplica coneixements d'organització del treball i de recursos humans aplicant criteris de seguretat industrial, gestió de la qualitat, prevenció de riscos laborals, sostenibilitat, i gestió mediambiental. | |
A4.3 |
Coneix la legislació sobre drets de propietat i intel • lectuals, així com la gestió de patents en la seva aplicació a la indústria química | |
A4.4 |
Analitza la situació competitiva d'una empresa química i pren decisions estratègiques per a la millora de la seva competitivitat. | |
A4.5 |
Aplica coneixements de verificació, control d'instal•lacions, processos i productes, així com de certificacions i auditories. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant. Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits. Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ... Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...). Utilitza un llenguatge apropiat a la situació. Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral molt estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit molt estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs. Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits. | |
B2.1 |
Col · labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat. Proposa al grup fites ambicioses i clarament definides. Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius. Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip Desenvolupa estratègies per a involucrar a l'equipo a la consecució dels objectius. Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real de intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte. | |
B2.2 |
Com a líder d'un equip, és capaç de descriure les tasques i la seqüència temporal de les mateixes suficients per a que l'equip les desenvolupi de forma eficaç. | |
B2.3 |
Estableix les estratègies per a que cada membre de l'equip desenvolupi al màxim les seves competències. | |
B2.4 |
Integra coneixements de diferents assignatures impartides en el màster en la realització d' un projecte integrat o treball de investigació. | |
B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències. Duu a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Accepta i compleix les normes del grup. Col.labora activament a la planificació del treball en equip, a la distribució de tasques i terminis requerits. Te en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva. | |
B3.2 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip. | |
B4.1 |
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge. Selecciona un procediment d'entre els que li proposa el professor. Adopta de forma autònoma les estratègies d'aprenentatge a cada situació. Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes ,i té criteri en la recerca de la informació. | |
B4.2 |
Identifica les necessitats de formació. Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals. Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li faciliten la transició al món laboral. | |
B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa. Analitza les seves limitacions i possibilitats per a desenvolupar la seva tasca o treball. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps. Reflexiona sobre el seu procés i les seves necessitats d'aprenentatge. | |
B5.2 |
Recull la informació significativa que necessita per a resoldre els problemes en base a criteris objectius. Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalúa les seves possibles riscos i avantatges. Elabora una estratègia per a resoldre el problema. Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa. Obté el recolzament necessari d'altres per a aconseguir l' èxit de les seves decisions. | |
B5.3 |
Coneix diferent hardware d'ordinadors. Coneix el sistema operatiu com a gestor del hardware i el software com a eina de treball. Utilitza software per a comunicació off-line: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals. Utilitza software per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blogs…), correu electrònico, fòrums, xat, videoconferencias, eines de treball col.laboratiu... Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient. Avalúa críticament la informació i les seves fonts, i la incorpora a la seva pròpia base de coneixements i sistema de valors. Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l'accés a la informació el seu ús. Reflexiona, revisa i avalúa el procés de gestió de la informació. Identifica les idees innovadores, les relaciona amb les necessitats de la societat, i determina la seva viabilitat. | |
B6.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones. Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat. Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |