Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) |
Assignatures |
PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL |
Programa |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | PSICOLOGIA DE L'EDUCACIÓ INFANTIL | Codi | 11111103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Objectius | Recomanacions | Metodologia docent |
Metodologia avaluació | Programa | Perfil de competències |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
MÒDUL I: L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil | 1. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i el desenvolupament personal 2. Les pràctiques educatives escolars en l’educació infantil i la seva relació amb les pràctiques familiars 3. Escola i mitjans de comunicació. 4. Desenvolupament i aprenentatge a l’etapa 0-6 |
MÒDUL II: Ensenyament i aprenentatge dels continguts. Elaboració i desenvolupament del currículum en l’etapa d’educació Infantil | 1. Les àrees del currículum : objectius, continguts, orientacions didàctiques i per l’avaluació. 2. El treball conjunt de l’equip docent. 3. La planificació i programació: El treball per projectes |
MÒDUL III: Estratègies organitzatives i metodològiques en l’Educació Infantil. | 1. Organització de l’espai i el temps 2. Els materials 3. Les situacions educatives principals |
MÒDUL IV: L’atenció a la diversitat en l’educació infantil. | 1. La explicació psicològica de la diversitat humana. En quins aspectes poden ser diferents els alumnes? 2. Concepte de diversitat i de necessitats educatives especials. 3. La adaptació de l’ensenyament a la diversitat de les característiques dels alumnes 4. Estratègies educatives de resposta a les diferències individuals. |