Filologia Catalana (2001) |
Assignatures |
ANÀLISI DE TEXTOS LITERARIS CATALANS |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2006_07 |
Assignatura | ANÀLISI DE TEXTOS LITERARIS CATALANS | Codi | 12121205 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Introduir en les metodologies del comentari textual (poesia, assaig i narrativa) referit a obres dels principals períodes productius de la narrativa i la poesia catalanes de final del segle XIX i del segle XX, i dels seus corrents i autors més representatius, així com en l'actuació i la rellevància de la plataforma crítica. | A2 A4 A5 A8 A13 A14 |
B3 B4 |
C5 |
Aconseguir el coneixement i maneig dels conceptes tericopràctics i metodològics fonamentals sobre narrativa, que els permetin el comentari íntegre o fragmentari d'una obra narrativa (adscripció ideològica i estètica, estructura, recursos, tècniques...). i, en general, una comprensió, reflexió i gaudi profund de les obres d'aquest gènere. | A1 A2 A5 A12 A13 A14 |
B1 B3 B9 |
C5 |
Saber analitzar amb profunditat textos poètics d'escriptors catalans del segle XX tenint en compte el seu entroncament amb la tradició autòctona, l'europea i l'americana. | A1 A2 A5 A10 A11 A13 A14 |
B1 B3 B4 |
C5 |
Aprendre a treballar l'organització interna del poema, l'arquitectura formal i retòrica que li forneix el sentit, les idees i l'estètica que hi vehicula la poètica de l'autor, la pertinença a una tradició determinada (la intertextualitat i les influències ideològiques i formals que vinculen el text a aquesta tradició). | A1 A2 A3 A5 A13 A14 |
B1 B2 B9 |
C5 |
Provocar la lectura pròpia (individual) . | A4 |
B1 B4 |
C3 |