Pedagogia (2002) |
Assignatures |
HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ | Codi | 11151005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
9 | 6 | 3 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc temàtic 1 | Concepte, mètode i fonts en la Història de l’educació: Concepte d'Història de lEducació. Introducció al treball d'investigació històrico-educatiu. Fonts i documentació en la Història de l'Educació. |
Bloc temàtic 2 | De la invenció de l’escriptura a la humanitas romana: Mesopotàmia. Egipte. Grècia. Roma |
Bloc temàtic 3 | L’educació al món medieval: L'educació entre els cristians. L'educació entre els àrabs. L'educació entre la cultura jueva. El naixement de les Universitats. |
Bloc temàtic 4 | L’educació a l’Europa moderna: El Renaixement i els models educatius de l'Humanisme. Reforma i Contrareforma. L'educació a Espanya als segles XVI i XVII. El pensament pedagògic de la Il.lustració francesa. |
Bloc temàtic 5 | L’educació contemporània: del romanticisme de Pestalozzi a l’escola Nova |