Pedagogia (2002) |
Assignatures |
TÈCNIQUES DE RECOLLIDA I ANÀLISIS DE DADES EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | TÈCNIQUES DE RECOLLIDA I ANÀLISIS DE DADES EN INVESTIGACIÓ EDUCATIVA | Codi | 11151109 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Obligatòria | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | La professora plantejarà exemples, anècdotes i reptes que planteja la investigació educativa. Els alumnes contestaran un qüestionari inicial per revisar els coneixements i interessos de l'assignatura. |
Debats | A partir d'exemples o situacions d'investigació educativa, es plantejaran una preguntes guia per al debat. El debat serà en petits grups i després es posarà en comú amb tot el grup-classe. |
Sessió Magistral | La professora començarà explicant els temes del programa. Exposarà les idees principals i directrius, facilitant als alumnes la comprensió dels mateixos. Es deixarà material de suport a la fotocopiadora (itineraris d’aprenentatge, diapositives, supòsits...) i es penjarà al Moodle. |
Presentacions / exposicions | Els alumnes presentaràn un instrument de recollida de dades en investigació educativa i l'aplicaran al propi grup. Cal seguir un guió de com elaborar la fitxa d'un instrument i les orientacions de com aplicar-lo. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària | La professora presentarà activitats, problemes i/o situacions pràctiques en les que sigui necessària l'aplicació dels continguts teòrics per part dels alumnes. Es treballaran en petits grups de 3 o 4 alumnes. Es comentaran col·lectivament a nivell de gran grup. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | La professora presentarà setmanalment una pràctica relacionada amb l'assignatura i que caldrà resoldre a través de TIC a l'aula d'informàtica individualment. |
Treballs | A començament del curs es donaran les orientacions per a la realització del treball de l'assignatura: el disseny d'una investigació educativa. A través de tutories individualitzades s'ajudaran a perfilar els diferents apartats del treball. |
Estudi de cas | Es passarà un qüestionari al grup sobre aspectes d'interès escollits pels alumnes. Es farà el disseny i s'aplicarà el mateix i després s'analitzaran les seves variables estadísticament i s'elaboraran algunes conclusions. |