Codi |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
A2 |
Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural. |
A11 |
Conèixer i entendre els continguts propis de les ciències experimentals a Primària i com s'han d'integrar per a l'aprenentatge dels alumnes. |
A12 |
Conèixer els elements de la didàctica de les ciències experimentals i els diferents enfocaments didàctics. |
A13 |
Conèixer les característiques de les dificultats principals en l'ensenyament-aprenentatge de les ciències experimentals. els coneixements previs i la seva influència en l'aprenentatge |
A14 |
Conèixer els camps temàtics d’interrelació de les ciències amb altres àrees, i en especial en aspectes d’educació tecnològica, educació per a la salut i educació medi ambiental. |
A15 |
Reflexionar sobre la construcció de valors socials mitjançant l'anàlisi de la realitat social i el coneixement històric. |
A16 |
Conèixer les tècniques i mètodes propis de la història (categories temporals, representacions de cicles i etapes, ús de fonts històriques, etc.), la geografia (orientació i mesura de l'espai, representació gràfica i cartogràfica, observació directa, anàlisi del paisatge, etc.). |
A17 |
Conèixer el procés de conceptualització del temps en general i el temps històric i l’espai geogràfic. |
A18 |
Promoure el desenvolupament d'identitat cultural a través del coneixement històric i social. |
A36 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
A39 |
Conèixer l'avaluació dels plans de treball individualitzats, introduint ajustaments progressius en els objectius de la intervenció, en l'adequació dels mètodes, les pautes a seguir. |
A41 |
Conèixer els nivells de competència personal dels alumnes i la seva avaluació en aquells àmbits del seu desenvolupament psicosocial que poden estar a l'origen de les seves necessitats especials. |
A42 |
Ser capaç de desenvolupar en els alumnes hàbits d'autonomia personal i el respecte a les normes de convivència. |
A43 |
Ser capaç de promoure els comportaments respectuosos amb el medi natural, social i cultural. |
A47 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa. |
A48 |
Guiar-se per principis interdisciplinars a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 6 a 12 anys. |
A49 |
Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure un aprenentatge significatiu. |
A50 |
Ser capaç de dissenyar, desenvolupar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat de l’alumne. |
A51 |
Ser capaç de dissenyar i desenvolupar activitats d’avaluació dels coneixements i habilitats dels alumnes. |
A56 |
Assumir la dimensió ética del mestre tot fomentant en els alumnes una actitud de ciutadania crítica i responsable |
A62 |
Promoure la qualitat dels contextos (aula i centre) en què es desenvolupa el procés educatiu de manera que garanteixi el benestar dels alumnes. |
A64 |
Gestionar els conflictes i resoldre'ls. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B6 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B8 |
Sensibilitzar-se pels temes vinculats amb el medi ambient. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |