Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997) |
Assignatures |
ORGANITZACIÓ DEL CENTRE ESCOLAR |
Programa |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | ORGANITZACIÓ DEL CENTRE ESCOLAR | Codi | 11141013 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Objectius | Recomanacions | Metodologia docent |
Metodologia avaluació | Programa | Perfil de competències |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
Conceptes fonamentals de l'Organització | TEMA I: CONCEPTE FONAMENTAL DE L’ORGANIZACIÓ. 1. Conceptes fonamentals en l’organització. 1.1. Concepte d’organitzacions: Ordenar, Planificar elements. 1.2. Teories de l’organització: Moviments històrics sobre organització escolar. - Teories Clàssiques: - Teoria de les relacions humanes - Teoria moderna de l’organització 1.3 Tipus d’estructura organitzava: • Jeràrquica o de línia. • Jeràrquica-funcional o de línia Staff. 1.4 L’escola com organització: Organització escolar i participació. 1.5 Organització Escolar i currículum. BIBLIOGRAFIA MARTIN BRIS, MARIO (1996): Organización y planificación de centros. Ed. Escuela Española. Madrid Capítol 1 i 2 CANTON MAYO (1996): Manual de organización de centros educativos. Ed. Oikos-Tau. Barcelona. Capítol 1. SAEZ, OSCAR (1989): Organización Escolar. Ed. Anaya. Barcelona. Capítol 1 GAIRIN, J (1993): Organización Escolar. Ed. PPU. Barcelona. Capítol 1. |
Administració i Legislació Escolar | TEMA II: ADMINISTRACIÓ I LEGISLACIÓ ESCOLAR. 2. Concepte d’Administració: a) Administració central. b) Administració Autonòmica. 3. Concepte de Legislació Escolar. 2.1) Marc Referencial del Sistema Educatiu Espanyol: La Constitució Espanyola. Els Drets Humans: “Els Drets dels nens”. 2.2) Estudi de les lleis que han configurat el Sistema Educatiu Espanyol (SEE). 2.3) La Participació en l’Ensenyament: els Consells Escolars. 2.4) La L.O.G.S.E. BIBLIOGRAFIA  Constitució Espanyola.  Els Drets Humans i Els Drets dels Nens.  L. O. G. S. E  Grupo IDE Organización Escolar Aplicada. Capítol 1  CANTON MAYO (1996): Manual de organización de centros educativos. Ed. Oikos-Tau. Barcelona. P.p.155-193 |
Planificació i organització del Centre Escolar | TEMA III: PLANIFICACIÓ I ORGANITZACIÓ DEL CENTRE ESCOLAR. 4. Planificació i organització de l’Escola Rural. 5. Importància i necessitat de la planificació: a) Instruments de planificació 6. Organització dels centres educatius: denominació segons la nova legislació: a) Tipologia i estructura escolar b) Organització del temps i de l’espai c) Els Òrgans de govern unipersonals i col•legiats d) Organització dels serveis complementaris BIBLIOGRAFIA  ROC  ANTÚNEZ i GAIRÍN (1996): La Organización Escolar. Práctica y fundamentos. Ed. Escuela Española. Madrid  CANTON MAYO (1996): Manual de organización de centros educativos. Ed. Oikos-Tau. Barcelona. P.p.155-193  GRUPO IDE (1991): Organización Escolar Aplicada a estrategias e instrumentos en el marco de la LOGSE. Ed. Escuela española. Madrid.  MARTIN BRIS, Mario. (1992): Organización y Planificación integral de centros. Ed. Graó. Barcelona  Monogràfics de classe |
Investigació,m avaluació i innovació curricular | TEMA IV: INVESTIGACIÓ, AVALUACIÓ I INNOVACIÓ CURRICULAR I. INVESTIGACIÓ. • Concepte d’investigació científica • El coneixement científic. • El mètode científic. • Tipus de investigacions. • Límits de la investigació científica. • Instrumentalització (mirar el bloc de fotocòpies sobre instruments, de la part pràctica de l’assignatura). II. AVALUACIÓ  L’avaluació en el Sistema Educatiu Espanyol  L’avaluació dels centres.  Deu principis per avaluar els centres educatius III. INNOVACIÓ CURRICULAR IV. BIBLIOGRAFIA RODRÍGUEZ NEIRA (Coord.) (2000): La evaluación en el aula. Ed. Nobel. España. SANTOS GUERRA, MA (1998): Evaluar es comprender. Ed. Magisterio del Río Plata. TEJADA FERNÁNDEZ, J (1997): El proceso de investigación Científica.Ed.Funadación “La Caixa”. Universidad de Barcelona. Actas del XI CONGRESO NACIONAL DE PEDAGOGÍA. Ed. Universidad de San Sebastian |
La formació i el desenvolupament professional del Mestre | Curriculum del Mestre Perfil Professional del Mestre |