Pedagogia (2002) |
Assignatures |
TECNOLOGIA EDUCATIVA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | TECNOLOGIA EDUCATIVA | Codi | 11151011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 3 | 3 | Troncal | Primer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Marc conceptual i fonamentació teòrica. |
• Ciència i tecnologia • Tecnologia i educació: Teoria General de Sistemes, Teories d'aprenentatge i Teoria de la comunicació • Desenvolupament històric de la TE • Recursos des de la cultura tecnològica • L'ensenyament com a ciència, tecnologia i art |
2. Models d'ensenyament, paradigmes, i concepcions de la T.E. |
• Models tradicionals i positivistes • Models mediacionals • Models ecològics • La pràctica de l'ensenyament com a activitat tècnica, com a dimensió heurística i com a dimensió ètica o sociocrítica |
3. El curriculum com a estructurador de la pràctica |
• Fonaments i bases curriculars • Elements del curriculum. Objectius: teoria i formulació. Continguts: Selecció i seqüenciació. Les activitats d'ensenyament-aprenentatge i les activitats d'avaluació • El Desenvolupament Curricular: del Disseny Curricular Base, al PEC, PCC, i a les unitats didàctiques |
4.- El curriculum en acció | 4.1. Les accions de l’ensenyament • El professor/a. La Planificació. Elements d’actuació: els processos de comunicació i mediació 4.2. Les accions de l’aprenentatge • La relació. La comunicació. Els medis. Les activitats d’ensenyament-aprenentatge en relació als diversos continguts curriculars |
5.- L’avaluació entorn del curriculum |
• L'avaluació. Concepte, principis i criteris • L'avaluació i la seva instrumentalització: objectius, continguts i medis • Tècniques i instruments d'avaluació dels aprenentatges |