Geografia (2001) |
Assignatures |
GEOGRAFIA SOCIAL |
Programa |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | GEOGRAFIA SOCIAL | Codi | 12092216 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Objectius | Recomanacions | Metodologia docent |
Metodologia avaluació | Programa | Perfil de competències |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
CONTINGUTS TEÒRICS | Descripció dels continguts teòrics |
1. Conceptes bàsics en geografia social. Relacions entre geografia social i sociologia, i entre geografia social i antropologia. El concepte d’espai. |
|
2. La segregació social en el temps. Veure com històricament s’han produït segregacions i de quin tipus. Els calls, els carrers d’oficis i els ravals. La construcció de la ciutat amb i contra les segregacions. La zonificació com a expressió de la segregació. La segregació al plànol de la ciutat: polígons, barris, cases barates, xabolisme. |
|
3. Les grans diferències socials. Camp i ciutat. Les diferències rural/urbà en la forma de vida en relació amb l’ús del territori i l’organització espaial. Causes de les diferències, i situació actual. Espais diferents, segregacions diferents. Com s’esborren unes diferències i en sorgeixen de noves. La globalització en termes de modes de vida i d’ús del territori. Relativització de les diferències rural/urbà en modes de vida, referents i actituds. |
|
CONTINGUTS PRÀCTICS | Descripció dels continguts pràctics |
Les classes inclouran la recerca de dades que permetin identificar espais de segregació (censos, bàsicament, però també altres fonts estadístiques) i cartografiarles per a situar-les en la ciutat i examinar-ne causes i conseqüències i la relació amb el conjunt de la ciutat. |