Guia docent Escola Tècnica Superior d`Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
OPERACIONS DE SEPARACIÓ |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2007_08 |
Assignatura | OPERACIONS DE SEPARACIÓ | Codi | 20012008 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Tercer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Per a un determinat procés químic, identificar en el diagrama de flux cadascun dels equips de separació a la planta i descriure breument la seva funcionalitat. | A6 |
B3 |
|
Per a cadascuna de les columnes que has identificat al procés químic, dir quantes seccions té la columna, quants corrents d’alimentació i quina és la seva condició, i si a part dels corrents de cap i de fons, hi ha algun altre corrent d’extracció de líquid. Donar els cabals i composicions de cadascun dels corrents identificats. Si és una columna de destil•lació, dir si té condensador total o parcial i quines són la pressió i temperatura de cap i de fons. | A6 |
B3 |
|
Avaluar els coeficients binaris de difusió de Maxwell-Stephan i de Fick en fase gas i en fase líquida. Calcular el coeficient local de transferència de matèria en problemes amb transport interficial, tot utilitzant correlacions empíriques o equacions teòriques en geometries simples (esferes, cilindres, plaques planes, discos, etc.). Avaluar els fluxos difusius i totals molars per unitat d’àrea a través de la interfície. | A1 A2 A3 |
B3 B8 |
|
Explicar la diferència entre etapa ideal i etapa real d’equilibri entre dues fases. Resoldre el problema d’una etapa ideal d’equilibri (separador ‘flash’ ideal). Resoldre les equacions dels balanços de matèria, balanç d’energia, i relacions d’equilibri i resoldre les equacions en els supòsits: (i) hom fixa la calor bescanviada amb l’entorn per unitat de temps; (ii) hom fixa la temperatura d’operació del separador. | A1 A2 A3 A4 A6 |
B1 B3 B8 |
C2 |
Etapa real d’equilibri entre dues fases. Coneguts els coeficients locals de transferència de matèria i les composicions en cadascuna de les dues fases, avaluar el coeficient global de transferència de matèria. Avaluar la resistència a la transferència de matèria en cadascuna de les fases. Utilitzant el model de doble pel•lícula, resoldre les equacions del model (balanços de matèria i d’energia i relacions d’equilibri) per a determinar la temperatura i composicions a la interfície i els fluxos molars que la travessen. Utilitzar el model teòric de doble pel•lícula juntament amb correlacions empíriques per a avaluar l’eficàcia local i l’eficàcia de Murphree d’un plat de columna. | A1 A2 A3 A4 A6 |
B1 B2 B3 B8 |
C2 |
Dimensionat d’una columna de rebliment. Escollir un tipus i model de rebliment. Utilitzant les equacions i correlacions adients, avaluar la velocitat d’inundació de la columna i/o el punt de càrrega. Avaluar el diàmetre de la columna. Avaluar els coeficients de transferència de matèria i els paràmetres NOV i HETP de la columna. Avalua l’alçària de rebliment necessària per a portar a terme la separació. Avaluar la pèrdua de pressió. Calcular la potència bescanviada al calderí i al condensador. | A1 A2 A3 A4 A6 |
B1 B2 B3 B8 |
C2 |
Dimensionat una columna plats. Utilitzant el mètode de McCabe-Thièle, avaluar el nombre de plats i la relació de reflux. Avaluar la velocitat d’inundació i el diàmetre de la columna, i la pèrdua de pressió entre cap i fons de columna. Calcular la potència bescanviada al calderí i al condensador. | A1 A2 A3 A4 A6 |
B1 B2 B3 B8 |
C2 |
Per a una determinada columna de destil•lació, identificar els components clau que entren a la columna i portar a terme un estudi de topologia residual de la mescla multicomponent clau tractada en una columna de destil•lació, tot presentant el mapa de corbes residuals i el mapa de volatilitat relativa. | A1 A2 A3 A4 A6 |
B1 B2 B3 B8 |
C2 |