Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
A1 |
Conèixer i valorar críticament el sistema educatiu espanyol i europeu, així com el funcionament de les organitzacions educatives que ho integren, potenciant les funcions d'assessorament, suprevisió i innovació. |
|
A2 |
Conèixer els sistemes socials, institucionals i comunitaris que incideixen en procés socialitzador i educatiu. |
|
A3 |
Conèixer els processos, estratègies i mecanismes de desenvolupament i aprenentatge de les persones al llarg de la seva vida. |
|
A4 |
Conèixer la diversitat dels processos cognitius, emocionals i afectius en els que es sustenta l’aprenentatge. |
|
A5 |
Definir, analitzar el seu context i diagnosticar les necessitats educatives de les persones basant-se en diferents instruments i tècniques. |
|
A6 |
Identificar situacions que requereixin ser derivades a serveis educatius especialitzats. |
|
A7 |
Conèixer processos d’ensenyament-aprenentatge innovadors que serveixin per atendre la diversitat i les necessitats educatives especials. |
|
A8 |
Conèixer models teòrics que justifiquin i orientin el disseny, desenvolupament i innovació curricular. |
|
A9 |
Conèixer els models teòrics i les disposicions legals vigents que estiguin relacionades amb el desenvolupament professional i els estats de transició al llarg de la vida. |
|
A10 |
Conèixer els principals models per dissenyar i implementar l’avaluació de programes i intervencions psicopedagògiques. |
|
A11 |
Conèixer els principis i metodologies de la investigació en l’àmbit psicopedagògic. |
|
A12 |
Planificar, coordinar i liderar reunions i grups de treball. |
|
A13 |
Activar estratègies de diagnòstic per facilitar el coneixement de les persones i dissenyar i desenvolupar les intervencions psicopedagògiques. |
|
A14 |
Activar estratègies d’assessoria docent per afavorir l’atenció a la diversitat, així com la innovació, disseny i desenvolupament curricular. |
|
A15 |
Utilitzar les metodologies d’investigació, recollida, anàlisi, interpretació i difusió de resultats aplicables a l’àmbit psicopedagògic. |
|
A16 |
Integrar, incorporar i ajustar els resultats de la investigació en la pràctica educativa. |
|
A17 |
Tutoritzar, en l’àmbit personal i grupal, a l’alumnat en el desenvolupament de la seva trajectòria personal, educativa i professional. |
|
A18 |
Informar, ajudar i motivar a l'alumnat per a la seva participació en les institucions. |
|
A19 |
Orientar la les famílies sobre el desenvolupament i els progressos educatius dels seus fills. |
|
A20 |
Planificar, dissenyar i implementar programes i intervencions relacionades amb l'àmbit educatiu que incideixin en el millor funcionament de l'organització. |
|
A21 |
Ajudar a les persones a la seva autoformació per a que desenvolupin íntegrament la seva personalitat, definint els seus objectius i metes i identificant les seves estratègies per aconseguir-les. |
|
A22 |
Utilizar els recursos destinats a l'orientació professional, especialment els dissenyats per a grups específics (immigrants, grups ètnics i població en risc social). |
|
A23 |
Ajudar a les persones a accedir i utilitzar la informació educativa i ocupacional que els permeti contactar amb institucions contractants i centres formatius per conèixer les oportunitats laborals disponibles. |
|
A24 |
Seleccionar a les persones adequades per desenvolupar un lloc de treball i assessorar-les durant la seva vida laboral. |
|
A25 |
Orientar a les persones que el requireixen en la prevenció i resolució de conflictes personals, familiars i socials. |
|
A26 |
Avaluar programes d'innovació i intervenció en l'àmbit psicopedagògic. |
|
A27 |
Organitzar i gestionar serveis d'orientació educativa, personal i professional. |
|
A28 |
Treballar amb la comunitat per dissenyar, desenvolupar i avaluar plans d'acció que potenciin la millora econòmica, social, educativa i laboral. |
|
A29 |
Conèixer la forma d'actuar en situacions de conflicte mitjançant l'activació d'estratègies de mediació i diàleg. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
B1 |
Aprendre a aprendre |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
|
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
|
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
|
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
|
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
|
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
|
B8 |
Sesibilitzar-se amb els temes vinculats amb el medi ambient |
|
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
|
B10 |
Organització i planificació |
|
B11 |
Gestió de la informació |
|
B12 |
Capacitat de presa de decisions |
|
B13 |
Capacitat d'autocrítica |
|
B14 |
Reconeixement i respecte a la diversitat i multiculturalitat |
|
B15 |
Habilitats interpersonals |
|
B16 |
Adaptació a situacions noves |
|
B17 |
Lideratge |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
|
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
|
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
|
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
|
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |