2008_09
Guia docent 
Facultat de Ciències de l`Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
 Assignatures
  DIDÀCTICA DE LA GEOMETRIA
   Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries En cada temàtica s'intenta establir una relació amb els continguts previs que pugui tenir l'aumnat a través d'un diàleg.
Sessió Magistral Per cada apartat i/o tema de la programació l'alumnat disposa d'un dossier amb una selecció de textos i propostes didàctiques.
Els espais expositius per part del professor consisteixen en comentar i ampliar la informació dels dossiers esmentats.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Situacions de resolució de problemes i/o pràctica d'exercicis a l'aula ordinària:
- Durant la sessió magistral el professor provoca situacions a partir de les quals l'alumnat ha de descobrir els continguts , estratègies, procediments, etc. que hi estiguin relacionats.
- A les sessions de laboratori es plantegen situacions de didàctica de les matemàtiques perquè les resolgui l'alumnat adoptant el paper d'alumne escolar.
- S'exerciten activitats i/o jocs del laboratori i es relacionen amb els continguts que s'hi desenvolupen
Pràctiques a laboratoris Per a cada apartat de la programació l'alumnat fa una manipulació dels materials didàctics i jocs del laboratori de Didàctica de les Matemàtiques.
Treballs Dos treballs en grup:
Grups d’un màxim de 3 alumnes

1. Article:
Lectura d'un article.
Aspectes a tenir en compte:
- Articles de revistes que facin referència a la didàctica de la geometria.
- Exposició oral (5 minuts) davant la classe seguint el calendari establert. Hi participaran de manera proporcional els 2 o 3 components del grup.
- Presentació del treball el dia de l’exposició (no més tard):
- Màxim 3 pàgines: Síntesi de l'article i Opinió personal de cada membre del grup.
- Fotocòpia de l'article. Cal subratllar els aspectes més destacables.

2. Unitat de programació:
Preparar una sessió per a realitzar amb alumnat d'educació infantil o primària.
Reunir en un dossier la unitat de programació (veure guió) i les observacions recollides en la pràctica. En el cas que s'hagi construït material didàctic caldrà presentar-lo juntament amb el dossier.

Treball individual:
Lectura de les primeres 134 pàgines del llibre:
Dickson, Brown, Gibson. (1991) El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Barcelona.
A partir de la lectura del llibre cal fer les activitats següents:
- Escollir dos aspectes de “Pensament espacial” i un aspecte de “Mesura”, aquest úlltim, que tingui relació directa amb la geometria:
- Resumir amb paraules pròpies de què tracta cadascun d’ells.
- Explicar la reflexió que t’ha suggerit la lectura de cadascun dels 3 aspectes triats.
Extensió: entre 2,5 i 3 pàgines, en lletra 12 / 1.5 espais.
Pràctiques a través de TIC Es programen sessions a l'aula d'ordinadors per a conèixer els materials i propostes didàctiques que es poden trobar a diferents webs nacionals i internacionals