Mestre Especialitat en Educació Física (1997) |
Assignatures |
EXPRESSIÓ MUSICAL I LA SEVA DIDÀCTICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | EXPRESSIÓ MUSICAL I LA SEVA DIDÀCTICA | Codi | 11101005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Els elements constitutius de la música | Les qualitats del so _Altura _Durada _Intensitat _Timbre Elements bàsics de l'obra musical _ Petites formes i estructures _ Melodia _ Ritme _ Text |
La cançó | -Aprenentatge continuat de repertori de cançó infantil -El mestre i el propi instrument: higiene i fisiologia de la veu, respiració i nocions bàsiques de tècnica vocal. -Didàctica de la cançó infantil: recursos per associar-la als diferents aprenentatges |
Formació rítmica | El canon i els seu valor formatiu i didàctic: -Un aprenentatge de treball en equip a l'aula . - Les bases de la formació rítmica Ritme i pulsació Els instruments escolars com a eina de formació rítmica Els jocs rítmics La dansa _Treball del sentit del ritme uilitzant el recurs de la dansa - Repertori de danses tradicionals i la seva didàctica |
L'audició: grans obres per als més petits | - Construcció d'itineraris d'audició per a ser utilitzats com a recurs a l'aula - Contextualització bàsica: situar les obres i els autors dins el seu corrent artístic i època històrica. |
Música i valors | Itineraris i propostes d’audició comentada: - La Flauta Màgica de W.A. Mozart - La novena simfonia de L. v Beethoven - Pere i el LLop de S. Prokofjew Música, cinema i transmissió de valors: - Les músiques de Schreck. - Harry Potter - El senyor dels anells |