Ciències de la Infermeria (2006) |
Assignatures |
METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ II |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | METODOLOGIA DE LA INVESTIGACIÓ II | Codi | 185121107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2on | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
10 | Obligatòria | Segon | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
- L’alumne comprendrà la naturalesa del coneixement i de la realitat des de la perspectiva de la mirada qualitativa | AC6 AC10 AC13 AC20 |
BC1 BC6 BC9 |
CC4 |
- L'alumne aprendrà a identificar els problemes de salut susceptibles de ser abordats des de la investigació qualitativa | AC2 AC13 |
BC5 BC6 |
CC3 CC4 |
- Formular i dissenyar adequadament processos d’investigació qualitativa dins de l’àmbit de l’infermeria | AC2 AC5 AC8 |
BC2 BC3 BC6 |
|
- Proporcionar a l’alumne habilitats per a la utilització de les diferents tècniques i mètodes propis de la investigació qualitativa | AC2 AC10 |
BC1 BC2 BC3 BC4 BC8 BC11 |
CC4 |
- L'alumne sera capç d'nterpretar i avaluar els resultats d’investigacions de tipus qualitatiu | AC2 AC10 AC17 AC18 AC19 |
BC8 BC9 BC13 |
|
MÓDULO IV: MÓDULO IV: Cuidatge i demandes de salut en escenaris i situacions de cronicitat - Explorar la cronicitat especialment les demandes relacionades amb el dolor, la dependència i la discapacitat | AC1 AC5 AC9 AC17 |
BC1 BC2 BC6 BC13 |
|
MÓDUL I Anàlisis i revisió de la situació actual en les noves demandes de salut en els seus aspectes socials i epistemològics Identificar els orígens històrics de la salut pública Analitzar l'influencia de la cultura en el concepte de salut Explorar les noves demandes de salut | AC3 AC5 AC6 AC18 |
BC1 BC2 BC11 BC13 |
|
MÓDUL II Anàlisi del judici clínic infermer i la seva resposta a les demandes de salut - Explorar els problemes i factors associats al desenvolupament del judici clínic infermer - Analitzar els processos de raonament i judici clínic que sostenen les pràctiques professionals centrades en les necessitats de salut de les persones | AC6 AC9 AC14 |
BC1 BC4 BC6 BC11 BC13 |
|
MÓDULO III: Cuidatge i demandes de salut en situacions i escenaris crítics -Identificar els recursos que utilitzen els professionals per modular les respostes emocionals pròpies i facilitar el clima social -Explorar els dominis de la pràctica en l' atenció al malalt crític i família en relació al confort en les diferents dimensions i en el final de la vida -Analitzar la connexió entre judici e intervenció en poblacions de pacients particulars | AC1 AC2 AC6 AC9 AC17 |
BC1 BC3 BC6 BC11 BC13 |
|
MÓDULO V: Cuidatges i problemes de salut emergents. Multiculturalitat versus Immigració - Explorar noves situacions de salut - Compendre el fenomen de la Multiculturalitat - Analitzar la diversitat d'intervencions sociosanitaries rel.lacionades amb l'immigració. Coneixer les patologies "típiques" de la població immigrada - Anlitzar les necessitats de les noves i velles families des de la perspectiva de la salut | AC1 AC2 AC6 AC16 |
BC1 BC3 BC13 |
|
- Formular i dissenyar adequadament processos d'investigació qualitativa dins de l'àmbit de l'infermeria | AC5 AC6 AC9 AC10 AC14 AC17 |
BC1 BC3 BC6 BC11 BC13 |
|
- L'alumne comprendrà la naturalesa del coneixement i de la realitat des de la perspectiva de la mirada qualitativa | AC5 AC6 AC10 AC17 AC20 |
BC1 BC6 BC13 |
CC5 |
- L'alumne aprendrà a identificar els problemes de salut susceptibles de ser abordats des de la investigació qualitativa | AC1 AC5 AC9 AC17 |
BC1 BC3 BC6 |
|
- Proporcionar a l'alumne habilitats per a la utilització de les diferents tècniques i mètodes propis de la investigació qualitativa | AC10 AC14 AC17 AC18 AC19 AC20 |
BC1 BC3 BC6 BC11 |
CC4 |
- L'alumne sera capç d'nterpretar i avaluar els resultats d'investigacions de tipus qualitatiu | AC10 AC14 AC18 AC19 AC20 |
BC1 BC3 BC5 BC6 BC11 BC13 |
CC2 CC4 |