Mestre Especialitat en Educació Musical (1997) |
Assignatures |
APRENENTATGE DE PROCEDIMENTS |
Programa |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | APRENENTATGE DE PROCEDIMENTS | Codi | 11121208 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Objectius | Recomanacions | Metodologia docent |
Metodologia avaluació | Programa | Perfil de competències |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
MÒDUL 1. Característiques individuals i aprenentatge escolar | 1. L’explicació psicològica de la diversitat humana. En quins aspectes poden ser diferents els alumnes? 2. Elements o aspectes bàsics del concepte “d’atenció a la diversitat” |
MÒDUL 2. Resposta educativa a la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat | 1. Plantejament generals utilitzats per al tractament educatiu de les diferències individuals dels alumnes. 2. Dimensions rellevants dels diversos enfocaments de resposta educativa a la diversitat. Models d’intervenció. 3. El nou plantejament de les necessitats educatives especials en el context de l’atenció a la diversitat. |
MÒDUL 3. L’adaptació de l’ensenyament a la diversitat de les característiques dels alumnes | 1. Estratègies educatives de resposta a les diferències individuals 1.1 .Projecte educatiu de centre: El treball conjunt de l’equip docent i els especialistes del centre 1.2. Mesures organitzatives ordinàries d’atenció a la diversitat 1.3. Desplegament del currículum i possibilitats d’adaptació Mesures curriculars ordinàries d’atenció a la diversitat Adaptacions i modificacions del currículum. 1.4. Metodologies de treball 1.5. Serveis i Programes Educatius del Departament d'Ensenyament 2. La participació de les famílies: Comunitats d'Aprenentatge |