Psicologia (2002) |
Assignatures |
DESENVOLUPAMENT DE L'ADULT I DE LA VELLESA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | DESENVOLUPAMENT DE L'ADULT I DE LA VELLESA | Codi | 11161011 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Tercer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Comprendre els canvis físics i els factors que modulen la seva aparició i impacte. Conèixer els canvis que es produeixen en el funcionament intel·lectual i en la memòria en la maduresa. Identificar les principals adaptacions que durant la maduresa s’esdevenen en la vida familiar. Analitzar els principals canvis laborals i la seva repercussió en el desenvolupament de l’adult. Valorar la importància del lleure durant la maduresa. Conèixer i valorar la importància del grup de persones grans en la societat actual. Ajustar a la realitat les seves concepcions, imatges i expectatives sobre les persones grans. Comprendre els diferents marcs teòrics sobre l’envelliment. Conèixer quins són els principals canvis que es produeixen durant el procés d’envelliment des d’un punt de vista físic, social i cognitiu, i també l’estabilitat que hi ha en diferents àrees del funcionament de l’ésser humà en aquesta etapa de la vida. Entendre la vellesa com una etapa més del cicle vital i conèixer com promoure una vellesa amb èxit. Reflexionar sobre el significat i impacte que té en la vida de les persones grans la transició que implica aquesta etapa de la vida. Conèixer els diferents dissenys d’investigació. Analitzar els problemes metodològics associats a l’estudi del desenvolupament en la maduresa i la vellesa. Aprendre a consultar informació en bases de dades digitals Conèixer i aplicar la normativa APA en la referenciación de les fonts bibliogràfiques Ser capaces de mostrar habilitats en la gestió de la informació Conèixer els canvis i continuïtats que es produïxen a partir del moment evolutiu de l'adolescència fins al final del processos vital Afavorir l'aplicació de continguts en l'àmbit de la pràctica professional. Poder treballar en equip | A3 A5 A6 A7 A9 A13 A15 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B11 B12 B14 B20 B22 B24 B27 B28 B29 B30 |
C2 C3 C5 |