Infermeria (2002) |
Assignatures |
FONAMENTS D'INFERMERIA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2008_09 |
Assignatura | FONAMENTS D'INFERMERIA | Codi | 18031019 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
15 | 6 | 9 | Troncal | Primer | Anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Qüestionari amb preguntes obertes per descobrir coneixements, interessos i motivacions previs del alumne envers a la disciplina. Presentació de l’assignatura amb la finalitat de transmetre els objectius, els continguts, explicant la metodologia i els sistemes d’avaluació |
Sessió Magistral | Activitats teòriques interactives, per introduir el marc filosòfic i el procés de ajudar a cobrir les necessitats bàsiques. Marc teòric de Relació de Ajuda i de Procés de pèrdua i dol |
Seminaris | Desenvolupament en profunditat dels temes :A) Relació de Ajuda a partir de una pel•lícula analitzant els conceptes de: empatía, escolta activa, respecte càlid, congruència, es treballa amb dos grups de 45 alumnes. |
Pràctiques a laboratoris | Aplicant en assaig: Intervencions de cuidatges tenint en compte la seguretat, el benestar, la dignitat, i aspectes ètics, estètic i morals de la persona: Higiene i asèpsia, cures de la pell, administració de medicació, constants vitals, percepció, canvis posturals, recollida de mostres, administració de alimentació per sonda nasogástrica. |
Treballs | Treball de camp, a partir de un guió proporcionat pel professor als alumnes per realitzar una Recollida de dades, Valoració i Anàlisis de la situació de salut de una persona. Elaboració d'una narrativa basada en un procés de dol. A partir de una pel•lícula, l'alumne realitza un anàlisis sobre actitud de Relació d’ ajuda El professor realitza un seguiment dels treballs i avalua el procés i el resultat final |
Resolució de problemes, exercicis | A) Situacions de cuidatges identificant les necessitats de les persones i interrelacionades , amb grups petits de 20 alumnes. B) Situacions de cuidatges, aplicant el procés de gestió clínica, elaborant el Judici Diagnòstic i Judici Terapèutic, amb grup de 45 alumnes. |
Pràcticum | Estada en Institucions Sanitàries Durant sis setmanes, sis hores al dia. L'alumne te assignada una infermera tutora al llarg del període d'aprenentatge, juntament amb la professora de l’escola fan el seguiment de la seva adaptació a la cultura institucional, així com del desenvolupament dels objectius d'aprenentatge Objectiu: a) Reflexionar sobre la practica professional b)Posar en practica els coneixements, habilitats, actituds Activitats: Narratives sobre incidents crítics viscuts per els estudiants aplicant el cercle de GIBS Observacions i valoracions, obre les respostes humanes de les persones que estan vivint una situació de salut- malaltia- curació Aplicació de cures, procediments y relació de ajuda a les persones en el procés salut. Malaltia-curació Sessions clíniques: Presentació i discussió sobre una historia de salut d'una persona |