Educació Social (1999) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DIFERENCIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | DIDÀCTICA DIFERENCIAL | Codi | 11081104 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 1.5 | 3 | Obligatòria | Segon | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Aspectes conceptuals i epistemològics. | 1.1. Pedagogia Diferencial vs Didàctica Diferencial. Didàctica Personalitzada vs Didàctica Diferencial. 1.2. Quin tipus de ciència és la Didàctica Diferencial? 1.3. Transició de les diferències tradicionals a les diferències amb base científica. 1.4. El concepte de diferència i les variables generadores de diferències vàlides. 1.5. Ambits d´intervenció de la Didàctica Diferencial. |
2. Evolució històrica | 2.1. Educació diferencial 2.2. Pedagogia diferencial 2.3. Didàctica diferencial |
3. Categorització de diferències per la Didàctica Diferencial: cap a una superació de les classificacions tradicionals i les formes d´atenció derivades. | 3.1. Les diferències individuals. 3.2. Estudi de dos plantejaments oposats: l´educació en funció del sexe i en funció de l´edat. |
4. Els contextos d´actuació de la Didàctica Diferencial. | 4.1. En l´Educació formal 4.2. En l´Educació no formal |