Educació Social (1999) |
Assignatures |
PEDAGOGIA SOCIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | PEDAGOGIA SOCIAL | Codi | 11081107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Obligatòria | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Conceptes bàsics |
a) Epistemologia de la Pedagogia social. b) Concepte i definicions: Conceptes d’Educació. Pedagogia. Pedagogia Social. Educació Social . Filosofia social. Psicologia Social. Treball social. Sociologia de l’educació c) La conformació històrica de la Pedagogia Social d) El pensament social i el fet educatiu. e) Aprenentatge permanent i formació contínua a l’àmbit laboral |
2. Evolució històrica i nous reptes | a) El pensament social i el fet educatiu amb relació amb l’Educació Social b) L’experiència d’Amèrica llatina. Vida i obra de Paulo Freire c) Els reptes de futur de la Pedagogia Social. d) L’Educació Social y la Pedagogia Social a la Unió Europea i al món e) Nous escenaris, necessitats i reptes de l’educació social i la Pedagogia Social en el context de la diversitat i la societat global de la informació i la comunicació |
3. La pedagogia social i les xarxes socials | a) Societat i educació. El Estat de Benestar. La societat de la informació i el coneixement b) Nivells de participació en l’acció social c) La Informació com a poder en els processos de participació d) Els obstacles en la conformació de l’opinió e) L’acció, les activitats i les fites de participació. f) Pedagogia Social, Educació Social i democràcia participativa. g) Avaluació dels processos de participació |
4. La Unió Europea com referència | a) Els nous llocs d’acció social en la societat de la informació i el coneixement. b) Els nous nius de treball. c) Alguns problemes significatius |