2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  TEORIA I HISTÒRIA DE L'EDUCACIÓ JUVENIL
   Competències
Codi  
A1 Comprendre la génesi dels procesos històrics de consolidació de la professió i de la intervenció socioeducativa
A2 Conèixer el marc de l´Educació Social i els models desenvolupats en altres països.
A3 Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d´actuació.
A4 Conèixer les polítiques de benestar social i la legislació que sustenten els procesos d´intervenció socioeducativa.
A6 Conèixer els factors biològics i ambientals que afecten als procesos socioeducatius.
A7 Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa.
A8 Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa
A12 Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a la detecció de necessitats socioculturals.
A14 Utilitzar les estrategies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B9 Mostrar una actitud empàtica i de confiança cap els subjectes de la intervenció educativa.
B11 Mostrar respecte i comprensió cap a les diferents parts implicades en un conflicte.
B12 Evitar actituds paternalistes cap els subjectes de la intervenció, especialment cap els mes desafavorits.
B14 Planificació i organització
B16 Motivació per la qualitat
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia