Educació Social (1999) |
Assignatures |
INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN EL MEDI FAMILIAR |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN EL MEDI FAMILIAR | Codi | 11081215 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Oferir un marc de coneixement ampli i contrastat sobre la família: concepte, ressenya sobre la transformació històrica que ha sofert, taxonomies de tipus de família, descripció de l'educació familiar i les seves funcions, anàlisi crític dels estils educatius. | A3 A4 |
C2 C3 C4 |
|
Accedir a la formulació bàsica d'algunes teories explicatives de la dinàmica familiar amb prospectives d'intervenció educativa (particularment des de la teràpia sistèmica). | A2 A3 |
C2 C3 C5 |
|
Generar orientacions i criteris tècnics d'intervenció operatius per l'optimització educativa de l'àmbit familiar. | A3 A9 |
B14 B17 B18 |
C2 C3 C5 |
Reconèixer les fases clau de desenvolupament de la família per tal d'advertir els períodes més crítics (les transicions com a moments de vulnerabilitat familiar i/o com a oportunitats de creixement). | A5 A7 |
B12 B13 |
C2 C3 C5 |
Prendre consciència de la competència professional de l'educador en relació al treball amb el nucli familiar (la força del grup supera l'energia d'un únic individu). | A1 A11 A13 A14 |
B4 B5 B6 B7 |
C2 C3 C5 |
Assumir la necessitat d'adoptar un posicionament positiu en relació a la intervenció terapèutica a nivell familiar (no centrar l'enfocament de l'acció educativa només en el subjecte: cal una visió més global, especialment en els casos d'atenció a menors i joves). | A11 A13 A14 |
B1 B2 B3 |
C2 C3 C5 |
Assajar amb exemples hipotètics l'anàlisi de situacions i l'establiment de línies d'intervenció pròpies d'un educador que siguin coherents i ajustades a la dificultat i l'escenari. | A6 A10 A18 |
B9 B10 B11 |
C2 C3 C5 |