2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Educació Social (1999)
 Assignatures
  INTERVENCIÓ EDUCATIVA EN EL MEDI FAMILIAR
   Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Oferir un marc de coneixement ampli i contrastat sobre la família: concepte, ressenya sobre la transformació històrica que ha sofert, taxonomies de tipus de família, descripció de l'educació familiar i les seves funcions, anàlisi crític dels estils educatius. A3
A4
C2
C3
C4
Accedir a la formulació bàsica d'algunes teories explicatives de la dinàmica familiar amb prospectives d'intervenció educativa (particularment des de la teràpia sistèmica). A2
A3
C2
C3
C5
Generar orientacions i criteris tècnics d'intervenció operatius per l'optimització educativa de l'àmbit familiar. A3
A9
B14
B17
B18
C2
C3
C5
Reconèixer les fases clau de desenvolupament de la família per tal d'advertir els períodes més crítics (les transicions com a moments de vulnerabilitat familiar i/o com a oportunitats de creixement). A5
A7
B12
B13
C2
C3
C5
Prendre consciència de la competència professional de l'educador en relació al treball amb el nucli familiar (la força del grup supera l'energia d'un únic individu). A1
A11
A13
A14
B4
B5
B6
B7
C2
C3
C5
Assumir la necessitat d'adoptar un posicionament positiu en relació a la intervenció terapèutica a nivell familiar (no centrar l'enfocament de l'acció educativa només en el subjecte: cal una visió més global, especialment en els casos d'atenció a menors i joves). A11
A13
A14
B1
B2
B3
C2
C3
C5
Assajar amb exemples hipotètics l'anàlisi de situacions i l'establiment de línies d'intervenció pròpies d'un educador que siguin coherents i ajustades a la dificultat i l'escenari. A6
A10
A18
B9
B10
B11
C2
C3
C5