Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11181005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
I.- . Necessitats Educatives Especials. . Educació Especial: concepte i dades històriques. |
Importància de conèixer les necessitats educatives especials que ens podem trobar a l'aula ordinària. Revisió històrica i evolució del concepte d'Educació Especial. |
II.- 1. El camí cap a la integració. 2. Aspectes organitzatius i funcionals de l'Educació Especial. 3. El currículum i les necessitats educatives especials. |
Conèixer com es pot dur a terme la integració a l'escola d'un alumne/a amb NEE. Recursos necessaris per a poder realitzar una adequada integració d'una persona amb NEE. |
III. Necessitats educatives especials relacionades amb Retard Intel·lectual: 1. La Discapacitat Intel·lectual 2. La Síndrom de Down 3. Fenotips Conductuals |
Conèixer a les persones amb Discapacitat Intel·lectual. paper del mestre/a d'educació infantil enfront aquesta alteració. |
IV.- L'autisme: característiques del nen/a autiste. Paper del mestre/a d'educació infantil enfront un cas d'autisme. | -conèixer l'autisme i saber cóm actuar en cas de trobar-nos amb un alumne amb aquest trastorn a l'aula. |
V. El nen/a amb dèficits sensorials i motors: 1. Deficiència auditiva 2. Deficiència visual 3. Dèficits sensorials: paràlisi cerebral. |
tipificar i conèixer les característiques dels nenes/es amb alteracions sensorials i motòriques i com actuar enfront elles a l'aula ordinària. |
VI. Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) | Caracteritzar el nen/a amb TDAH i saber quines han de ser les pautes d'actuació del mestre/a en cas d'aquest tipus d'alteració |
VII. El nen/a superdotat/da | conèixer i saber identificar a un nen/a amb superdotació. Cóm actuar des de l'aula ordinària enfront aquesta NEE. |
VIII. Programes d'Intervenció | Tenir coneixença de diferents programes d'intervenció, a l'aula, especialment en casos d'alumnes amb NEE. |