2009_10
Guia docent 
Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia
A A 
català 
 
 
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
 Assignatures
  BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL
   Continguts
Tema Subtema

I.- . Necessitats Educatives Especials.
. Educació Especial: concepte i dades històriques.


Importància de conèixer les necessitats educatives especials que ens podem trobar a l'aula ordinària.
Revisió històrica i evolució del concepte d'Educació Especial.
II.- 1. El camí cap a la integració.
2. Aspectes organitzatius i funcionals de l'Educació Especial.
3. El currículum i les necessitats educatives especials.

Conèixer com es pot dur a terme la integració a l'escola d'un alumne/a amb NEE.
Recursos necessaris per a poder realitzar una adequada integració d'una persona amb NEE.








III. Necessitats educatives especials relacionades amb Retard Intel·lectual:
1. La Discapacitat Intel·lectual
2. La Síndrom de Down
3. Fenotips Conductuals
Conèixer a les persones amb Discapacitat Intel·lectual. paper del mestre/a d'educació infantil enfront aquesta alteració.
IV.- L'autisme: característiques del nen/a autiste. Paper del mestre/a d'educació infantil enfront un cas d'autisme. -conèixer l'autisme i saber cóm actuar en cas de trobar-nos amb un alumne amb aquest trastorn a l'aula.
V. El nen/a amb dèficits sensorials i motors:
1. Deficiència auditiva
2. Deficiència visual
3. Dèficits sensorials: paràlisi cerebral.
tipificar i conèixer les característiques dels nenes/es amb alteracions sensorials i motòriques i com actuar enfront elles a l'aula ordinària.


VI. Trastorn per Dèficit d'Atenció i Hiperactivitat (TDAH) Caracteritzar el nen/a amb TDAH i saber quines han de ser les pautes d'actuació del mestre/a en cas d'aquest tipus d'alteració
VII. El nen/a superdotat/da conèixer i saber identificar a un nen/a amb superdotació. Cóm actuar des de l'aula ordinària enfront aquesta NEE.
VIII. Programes d'Intervenció Tenir coneixença de diferents programes d'intervenció, a l'aula, especialment en casos d'alumnes amb NEE.