Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | BASES PSICOLÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11181005 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Bàsica |
Fortes del Valle, MªCarmen, Ferrer Manchón, antonio, Gil Llario, MªDolores (coord), Bases Psicológicas de la educación especial, promolibro, 2000 Lou Royo, MªAngeles, López Urquizar, Natividad, Bases Psicopedagógicas de la Educación Especial, Picologia Pirámide, 2001 González, Eugenio (coord), Necesidades Educativas Específicas, Editorial CCS, 2004 Bautista, Rafael (coord), Necesidades Educativas Especiales, Ediciones Aljibe, 2002 |
BIBLIOGRAFÍA BÁSICA Aranda, R.E. (2002). Educación Especial . Madrid. Ed. Prentice Hall Lou, M.A.; López, N. (Coord) (2000). Bases Psicopedagógicas de la educación especial. Madrid. Pirámide Marchesi, A.; Coll, C.; Palacios, J. (1999). Desarrollo Psicológico y Educación. Trastornos del desarrollo y Necesidades Educativas. Madrid. Alianza Editorial Paula Pérez, Isabel (2003). Educación Especial. Madrid: Mc Graw Hill Puigdelivoll, I. (1998). La Educación Especial en la escuela integrada. Barcelona: Graó
BIBLIOGRAFÍA COMPLEMENTARIA Ainscow, M. (1994). Necesidades especiales en el aula. Guía para la formación del profesorado. Madrid: Narcea. Bautista, R. (1993). Necesidades Educativas Especiales. Málaga: Aljibe Beltrán, J., Bermejo, V., Prieto, M.D., Vence, D. (1993): Intervención psicopedagógica. Madrid. Pirámide. Carrión, J. (2001). Integración Escolar: ¿Plataforma para la escuela inclusiva?. Málaga. algibe Documents d’Educació Especial. Barcelona. Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament (Col.lecció) Fortes del Valle y otros (Coord.) (1996). BasesPsicológicas de la Educación Especial. Aspectos teóricos y prácticos. Valencia: Promolibro. Gonzalez, E. (Coord.) (2003). Necesidades Educativas Específicas. Intervención psicoeducativa. Madrid: Ed. CCS. Grau Rubio, C. (1998). Educación Especial. De la integración escolar a la escuela inclusiva. Valencia. Promolibro. Heward, W.L. (1997). Niños excepcionales. Una introducción a la Educación Especial. Ed. Prentice Hall. Lewis, V. (1991). Desarrollo y déficit: ceguera, sordera, déficit motor, Síndrome de Down, Autismo. Madrid. Paidós. MEC. Col. Temas de Educación Marchesi, A.; Coll, C.; Palacios, J. (1990). Desarrollo Psicológico y Educación. Necesidades Educativas Especiales y Aprendizaje Escolar. Madrid. Alianza Editorial. Pujolás, P. (2003). Aprendre junts alumnes diferents. Els equips d’aprenentatge coperatiu. Vic: EUMO Puigdelivoll, I. (Coord.) (1998). Necessitats Educatives Especials. Vic. Eumo Sánchez, A. (1996). Necesidades Educativas e intervención Psicopedagógica. Barcelona. UB. Psicología y Educación. Sánchez Manzano, E. (2001). Principios de Educación Especial. Madrid. Ed. CCS Sánchez Palomino, A. y Torres González, J.A. (1997). Educación Especial I. Madrid: Pirámide. Verdugo, M. (Dir.) (1995). Personas con discapacidad. Madrid
REVISTAS Direcciones de Internet: Cuadernos de Pedagogía www.xtc.es GUIX www.edu365.es In-fan-cia www.paidos.rediris.es Perspectiva Escolar www.fundaciononce.es Revista de Educación Especial. Málaga: Aljibe www.edualter.org Siglo Cero SUPORTS. Revista Catalana de Educació Especial i Atenció a la Diversitat. Vic. Departament d’Educació Especial de la Universitat de Vic. EUMO Editorial |
|
Complementària | |
|