Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
BASES PEDAGÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | BASES PEDAGÒGIQUES DE L'EDUCACIÓ ESPECIAL | Codi | 11181010 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
BLOC I Educació Especial, Integració Educativa, Educació en la diversitat i Escola Inclusiva. Perspectiva històrica i conceptual. BLOC II La resposta a la diversitat en el Context Escolar. |
1.1.- Aproximació històrica: de la segregació a la integració. 1.2.- Un nou concepte d'Educació Especial: Les NEE 1.3.- La Política educativa integradora a l'Estat Espanyol i a Catalunya. 1.4.- Més enllà de la integració: l'educació en la diversitat i l'escola inclusiva. 2.1. El marc curricular i l'educació en la diversitat. 2.1.1.- La resposta a les nee des del Currículum. 2.1.2.- El procés d'adaptació del currículum a la diversitat. 2.1.3.- Els Plans Individualitzats. 2.2.- Els contextos d'E-A en el grup aula i l'educació en la diversitat: 2.2.1.- Professionals i Equips 2.2.2.- La coordinació docent 2.2.3.- El centre escolar i la resposta organitzativa a la diversitat de l'alumnat. 2.3.- Els processos d'E-A en el grup aula i l'educació en la diversitat: 2.3.1.- Estratègies metodològiques 2.3.2.- Recursos i materials ordinaris i específics. 2.3.3.- Les noves tecnologies aplicades a l'educació especials. |