Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Filologia Anglesa (2001) |
Assignatures |
TÈCNIQUES D'EXPOSICIÓ ORAL EN ANGLÈS |
Avaluació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | TÈCNIQUES D'EXPOSICIÓ ORAL EN ANGLÈS | Codi | 12141202 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 1.5 | 4.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | Pes | ||
Sessió Magistral | Active participation | +/- 3% | |
Debats | Active participation Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency and interaction |
+/- 7% | |
Presentacions / exposicions | Minimum three oral presentations by each student Communicative skills (Interaction with the audience) Interest of the topic and research done Quality of voice Personal appearance Grammar, vocabulary, pronunciation, fluency |
+/- 60% | |
Resolució de problemes, exercicis | Active participation Quality of work produced |
+/- 5% | |
Proves de desenvolupament | Knowledge of theoretical course contents | +/- 20% | |
Altres | Class attendance |
+/- 5% | |
Altres comentaris i segona convocatòria | |||
Class attendance is fundamental since the student should not only learn to deliver a speech, but also to evaluate other speakers and learn from their mistakes. Students must have delivered at least two speeches during the course to be able to take the second exam about the theoretical contents of the course. Apart from the test, a session will be held for those who have not been able to deliver all their speeches before end of course. |