Grau d'Educació Social (2009) |
Assignatures |
PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2009_10 |
Assignatura | PROCESSOS I CONTEXTOS EDUCATIUS | Codi | 11224002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1er | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
18 | Formació bàsica | Primer | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema 1. Bases fonamentals i històriques de l'educació |
1.1. Concepte d'Història de l'Educació 1.2. Teories e institucions de l'educació actual 1.3. La investigació històrico-educativa: mètodes i fonts |
Tema 2. Elements que configuren l'acció educativa |
2.1. El professor. Els equips professionals 2.2. L'alumne. La diversitat de l'alumnat 2.3. Els continguts. 2.4. La interacció educativa i la construcció del coneixement a l'aula i extraescolarment |
Tema 3. Condicions institucionals que emmarquen la pràctica educativa |
3.1. El centre educatiu. Ensenyament formal: Escola pública. Escola privada. Ensenyament no formal 3.2. Recursos humans 3.3. Recursos materials. Economia de l'educació 3.4. Recursos funcionals. Gestió i administració d'entitats educatives |
Tema 4. Models educatius i la seva evolució històrica |
4.1. Escola Tradicional 4.2. Escola Activa 4.3. Models Tecnològics 4.4. Noves tendències. Homeschooling. Altres tendències |
Tema 5. El sistema educatiu i els condicionants polítics i legislatius de l'activitat educativa en acció |
5.1. Legislacions a l'estat espanyol 5.2. Influència del context educatiu europeu |
Tema 6. Planificació dels processos d'ensenyament/aprenentatge en l'educació |
6.1. Nivells de concreció de les programacions 6.2. Competències bàsiques 6.3. Objectius d'aprenentatge 6.4. Continguts 6.5. Metodologia 6.6. Avaluació 6.7. Atenció a la diversitat 6.8. Reflexió sobre la pràctica |
Tema 7. Observació sistemàtica i anàlisi de contextos educatius |
7.1. Conceptes i procediments bàsics per la investigació educativa 7.2. La metodologia observacional 7.3. Les possibilitats de les tècniques observacionals en l'anàlisi de contextos educatius 7.4. El desenvolupament d'un compromís ètic amb els contextos educatius |
Tema 8. Organització de l'espai escolar a l'aula |
8.1. L'espai educatiu 8.2. La gestió del temps 8.3. La distribució de l'espai i del temps segons els períodes educatius |