Tema |
Subtema |
PROGRAMA DE SEGON CURS
tema 1 - La comunicació i la informació a la societat actual
|
Revolució tecnològica. Societat de la informació. Reflexivitat, individualització i diàleg. Cibercultura, wikinomia, multituds intel·ligents. |
tema 2 – Mediatització
|
Representació mediàtica. Realitat i objectivitat. Identitats mediàtiques. Posmodernisme. |
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva sistèmica
|
Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, cultura de masses i pèrdua de sentit. |
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva subjectiva
|
La construcció mediàtica de la realitat, interaccionisme simbòlic. |
tema 5 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva dual
|
Teoria de l'acció comunicativa, tendències dels estudis culturals. |
PROGRAMA DE COMPLEMENTS DE FORMACIÓ
tema 1- La comunicació i la informació a la societat actual |
Context social, cultural, econòmic i tecnològic de la comunicació. |
tema 2 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació |
Principals escoles i corrents de l'àmbit de la comunicació. |
tema 3- Recerca en comunicació |
Els àmbits d'estudi i les aportacions de la recerca comunicativa. |
tema 4- Cultura, identitat i mitjans |
Indústries culturals. Mitjans de comunicació i creació d'identitat. |
tema 5- Comunicació, ciència i societat |
Comunicació científica. Polítiques del risc. Participació ciutadana. |