2009_10
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
Publicitat i Relacions Públiques (2001)
 Assignatures
  TEORIES DE LA INFORMACIÓ I
   Continguts
Tema Subtema
PROGRAMA DE SEGON CURS

tema 1 - La comunicació i la informació a la societat actual


Revolució tecnològica. Societat de la informació. Reflexivitat, individualització i diàleg. Cibercultura, wikinomia, multituds intel·ligents.
tema 2 – Mediatització


Representació mediàtica. Realitat i objectivitat. Identitats mediàtiques. Posmodernisme.
tema 3 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva sistèmica


Funcions i disfuncions dels mitjans, teoria de sistemes, determinisme tecnològic, determinisme econòmic, cultura de masses i pèrdua de sentit.
tema 4 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva subjectiva


La construcció mediàtica de la realitat, interaccionisme simbòlic.
tema 5 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació: perspectiva dual


Teoria de l'acció comunicativa, tendències dels estudis culturals.
PROGRAMA DE COMPLEMENTS DE FORMACIÓ

tema 1- La comunicació i la informació a la societat actual
Context social, cultural, econòmic i tecnològic de la comunicació.
tema 2 - Perspectives i vigència actual de les teories de la comunicació Principals escoles i corrents de l'àmbit de la comunicació.
tema 3- Recerca en comunicació Els àmbits d'estudi i les aportacions de la recerca comunicativa.
tema 4- Cultura, identitat i mitjans Indústries culturals. Mitjans de comunicació i creació d'identitat.
tema 5- Comunicació, ciència i societat Comunicació científica. Polítiques del risc. Participació ciutadana.