Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LA MÚSICA, L'EXPRESSIÓ PLÀSTICA I L'EXPRESSIÓ CORPORAL I | Codi | 11264101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Segon | Anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Tema I Ensenyament i aprenentatge de la música |
0. El bloc de música 1. Llenguatge musical 2. Formació vocal 3. Formació instrumental 4. Repertori: Cançó/Audició/Dansa 5. Currículum de música a l’etapa d’Infantil |
Tema II Educació visual i plàstica |
1. L'expressió plàstica en el Currículum d' Educació Infantil. Aspectes específics i interdisciplinaris. 2. El llenguatge plàstic en l'àrea d'intercomunicació i llenguatges d'Educació Infantil. Recursos i estratègies per a la seva aplicació a l'aula. 3. Dinàmica evolutiva del dibuix, l'expressió gràfica i la forma tridimensional en el nen. 4. Dimensions creatives i expressives en el llenguatge visual i plàstic del nen. Teories contemporànies sobre la creativitat i el seu desenvolupament. |
Tema III Educació corporal |
1. El cos i el moviment com a eix i motor del desenvolupament psicomotor. 2. L’educació psicomotriu a l’etapa d’educació infantil: Conceptes bàsics. Origen, evolució i panorama actual. 3. Models d’intervenció en psicomotricitat. 4. L’educació psicomotriu al currículum. Principis que comparteixen. Tractament de la diversitat educativa. |