Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Avaluació i Mesura de la Conducta (2010) |
Assignatures |
MESURA DELS PROCESSOS PSICOLÒGICS I AVALUACIÓ NEUROPSICOLÒGICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | MESURA DELS PROCESSOS PSICOLÒGICS I AVALUACIÓ NEUROPSICOLÒGICA | Codi | 11645103 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
4 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1-Introducció: Funcions mentals i els seus correlats neurofisiològics. | -La perspectiva general en la mesura dels trets psicològics. -La perspectiva diferencial en la mesura dels trets psicològics. |
2-Mesura del funcionament normal i de les seves alteracions. | -Variants metodològiques: observacional, correlacional, experimental i clínica. -La lògica de l'avaluació neuropsicològica i la seva contribució a l'estudi del funcionament normal. |
3-Tècniques bàsiques en l'estudi dels processos perceptius i atencionals. | -Psicofísica avançada. -Cronometria mental. -Paradigmes d'interferència. -Proves de rendiment. |
4-Estructures i processos de la memòria. | -Revisió dels principals models. -Revisió dels principals paradigmes en l'estudi de la memòria. |
5-Avaluació de la memòria de curta durada. | -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi de la memòria a curt termini. -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi de la memòria operativa. -Estudi de les diferències individuals. |
6-Avaluació de la memòria de llarga durada. | -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi de la memòria episòdica i semàntica. -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi dels processos d'adquisició de la informació. -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi dels processos de recuperació de la informació. |
7-Avaluació de la memòria quotidiana i de les fallades de la memòria. | -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi de la memòria quotidiana. -Paradigmes i tasques utilitzats per l'estudi de l'oblit i de les distorsions de la memòria. -Avaluació neuropsicològica dels trastorns severs de la memòria. |
8-Estructures i processos en la capacitat humana del llenguatge: àrees d'avaluació i problemes plantejats. | -Revisió dels principals models teòrics. -Revisió dels principals paradigmes metodològics en la investigació sobre el llenguatge. |
9-Avaluació de la comprensió del llenguatge i nivells de processament implicats. | -Percepció de la parla. -Reconeixement de paraules. -Processament d'oracions. -Comprensió del discurs. |
10-Avaluació de la producció del llenguatge i nivells de processament implicats. | -Formulació del missatge. -Accès al lèxic. -Codificació fonètica. -Articulació. |
11-Avaluació neuropsicològica de les principals alteracions del llenguatge. | -Avaluació de l'afàsia i trastorns relacionats. -Principals bateries de tests per al diagnòstic de l'afàsia. |