Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Història de l'Art (2001) |
Assignatures |
FORMES I FÒRMULES DE LES ARTS ESCÈNIQUES I (DES DE L'ANTIGUITAT FINS AL RENAIXEMENT) |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | FORMES I FÒRMULES DE LES ARTS ESCÈNIQUES I (DES DE L'ANTIGUITAT FINS AL RENAIXEMENT) | Codi | 12073228 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
1. Conèixer els orígens de les arts escèniques en les diverses cultures. | A1 A2 A4 A6 A7 A8 A13 |
B4 B9 |
C2 C3 C5 |
2. Conèixer les principals formes i fòrmules de les arts escèniques en el seu dsenvolupament històric a Occident des de l'Antiguitat fins al Renaixement. | A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A13 A14 A15 A17 |
B3 B9 |
C2 C3 |
3. Analitzar obres d'arts escèniques antiques i medievals (especialment tragèdies i comèdies gregues) des de diversos punts de vista: literari, dramatúrgic, escenogràfic, rítmicomusical,... | A1 A2 A3 A5 A6 A7 A8 A15 A17 A19 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 |
C2 C3 C5 |
4. Reconèixer les diverses aproximacions teòriques al fet teatral en general i al teatre grec en particular. | A1 A2 A5 A6 A7 A8 A17 |
B1 B2 B3 B4 B9 |
C3 C5 |
5. Identificar i distingir les múltiples relectures del teatre antic i medieval en les diverses èpoques de la història cultural occidental, amb especial èmfasi en els muntatges teatrals contemporanis. | A1 A2 A4 A5 A6 A7 A8 A13 A17 |
B3 B4 B9 B10 |
C1 C2 C3 C5 |
6. Valorar el teatre antic i medieval (i especialment la tragèdia grega) com a vehicle d'expressió de problemes i conflictes polítics i psicològics fonamentals i rellevants per a la civilització, en particular en el context contemporani. | A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 |
B2 B3 B5 B6 B7 B8 B9 |
C3 |