Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Ensenyament de Llengües Estrangeres (2007) |
Assignatures |
NORMA I ÚS DE LA LLENGUA ESPANYOLA |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2010_11 |
Assignatura | NORMA I ÚS DE LA LLENGUA ESPANYOLA | Codi | 125232232 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
12 | Optativa | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Conèixer les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | AC3 AC5 AC6 AC9 |
BC2 BC3 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
Conèixer les principals fonts d'informació i els recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot els de caràcter normatiu. | AC7 AC8 AR1 |
BC2 BC4 |
CC2 CC6 |
Reconèixer els errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | AC3 AC5 AC6 AC9 |
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC15 |
CC6 |
Explicar les raons per les quals identifiquem com a errors determinats fenòmens ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i dels científics. | AC3 AC5 AC6 AC8 AC9 |
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
Aplicar les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. | AC3 AC5 AC6 AC8 AC9 |
BC2 BC4 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
Saber trobar la informació necessària a les principals fonts d'informació i recursos bibliogràfics i telemàtics sobre la llengua espanyola, sobretot de caràcter normatiu. | AC8 AR1 |
BC1 BC2 BC3 BC4 |
CC2 |
Decidir l'opció de correcció dels errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de la violació de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot acadèmics i científics, adequada a cada cas. | AC5 AC9 |
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
Argumentar les propostes de correcció d'errors ortotipogràfics, ortogràfics i gramaticals, i de les violacions de les regles de construcció dels textos escrits en castellà, sobretot dels acadèmics i científics. | AC3 AC5 AC6 AC9 AR4 |
BC2 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC15 |
CC1 CC6 |
Prendre consciència de la importància de la correcció dels textos escrits per tal d'aconseguir una comunicació eficaç en els àmbits que els són propis, així com en la definició de la imatge personal i de la corporativa en l'àmbit del treball. | BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
|
Valorar el rigor en el compliment de les convencions ortotipogràfiques, les normes ortogràfiques i gramaticals, i les regles de construcció dels textos escrits, com a manifestació quotidiana de la feina ben feta. | AC3 AC9 |
BC2 BC3 BC4 BC6 BC7 BC8 BC9 BC12 BC15 |
CC1 CC6 |
Acceptar que la llengua és viva i que les normes s'adapten a l'ús, la qual cosa implica un compromís d'actualització constant dels coneixements normatius, sobretot amb les eines telemàtiques. | AC3 AC8 AC9 |
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7 BC8 BC9 BC15 |
CC1 CC6 |