Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
BASES METODOLÒGIQUES DE LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA I |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | BASES METODOLÒGIQUES DE LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA I | Codi | 11151002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
A.1.Introducció |
A.1.1.Què vol dir bases metodològiques de la investigació en educació? |
A.2.La ciència, el coneixement i la investigació educativa. | A.2.1.Coneixement vulgar i coneixement científic. A.2.2.El mètode científic: fases, potencialitats i limitacions. A.2.3.La investigació educativa. |
A.3.Els paradigmes i els enfocaments d'investigació. | A.3.1.El paradigma positivista. A.3.2.El paradigma interpretatiu. A.3.3.El paradigma crític. A.3.4.Enfocaments quantitatiu i qualitatiu. |
A.4.El problema i les fonts documentals. | A.4.1.El plantejament del problema. A.4.2.Les fonts documentals: primàries, secundàries i terciàries. |
A.5.El disseny de la investigació. | A.5.1.El pla estratègic de la investigació |