Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
HISTÒRIA DE LA PEDAGOGIA CATALANA |
Metodologies |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | HISTÒRIA DE LA PEDAGOGIA CATALANA | Codi | 11151212 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Descripció | |
Activitats Introductòries | Presentació de l’assignatura teòrica i pràctica. Descripció dels treballs i de la nova eina del Moodle a la matèria ( el 30% de l’assignatura serà virtural a través d’aquesta eina) |
Sessió Magistral | -Classes magistrals per presentar cada tema (amb suport de power-point, textos, vídeos, etc.) |
Esdeveniments científics i/o divulgatius | -Xarrades amb experts sobre l’educació a Catalunya |
Presentacions / exposicions | Presentació per part dels alumnes dels treballs de recerca |
Debats | A través de textos històrics realitzar debats a classe a nivell de dos grups |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques | -Pràctiques a l’aula de TIC de recerca històrico-educativa |
Pràctiques de camp/sortides | -Pràctiques externes a hemeroteca i arxius |
Treballs | Treball de recerca històrica i lectura d'un llibre |
Estudis previs | Alguns temes exposats a classe es necessiten uns estudis previs a través de la recerca en webs o de material bibliogràfic. |
Resolució de problemes, exercicis | -Activitats de reflexió i crítica sobre textos històrics de la pedagogia catalana |
Pràctiques a través de TIC | -Utilització de l’eina Moodle com a suport a la docència. |