Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
EDUCACIÓ PER A LA SALUT |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | EDUCACIÓ PER A LA SALUT | Codi | 11151218 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Tenir coneixement de les diferents propostes de l’Organització Mundial de la Salut (OMS), l’Organització Panamericana de Salut (OPS) i Unió Internacional de Promoció de la Salut i Educació per a la salut (UIPES) referents a millora de la salut de la població. | A3 |
||
Conèixer, analitzar i justificar les necessitats de la població en matèria de Promoció de la Salut (PS) i d’Educació per a la Salut (EpS), tenint en compte els coneixements fonamentats en l’evidència i experiències pràctiques de PS i EpS. | A11 A17 |
C2 |
|
Desenvolupar la capacitat de d’emprendre activitats de Promoció de Salut i Educació per a la Salut. | A7 |
B1 B17 |
C5 |
Dissenyar la programació d’una intervenció d’EpS en un àmbit d’interès de l’estudiant o estudianta, tenint en compte les necessitats detectades. | A14 A15 |
B5 B8 B10 B11 B12 B14 |
C5 |
Familiaritzar-se amb les diferents metodologies i diferents recursos didàctics per a la transferència del coneixement. | A25 |
C2 C5 |
|
Fer servir els diferents mitjans i recursos didàctics i aplicar-los, tenint en compte l’objecte i entorn social d’intervenció. | A22 |
B6 |
C2 C5 |
Emprar les diferents estratègies didàctiques i tècniques motivacionals que permetin la gestió del canvi. | A21 |
B1 B2 B6 B7 B9 B12 B14 B15 |
C5 |
Divulgar els coneixements adquirits oferint mecanismes per a l’intercanvi d’idees i experiències que promoguin la salut. | B4 B5 B6 B7 B10 B11 B12 B15 |
C2 C5 |
|
Tenir coneixement sobre les bases i les diferents tècniques d’avaluació i presentació de la informació en EpS. | A18 A20 |
B7 |
|
Adaptar-se al rol del professional de la pedagogia i actuar com agent promotor de salut, establint aliances basades en el respecte i l’enteniment mutu. | A12 |
B1 B2 B3 B4 B5 B13 B14 B16 B17 |
C2 C3 C5 |