Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
TEORIA I HISTÒRIA DE LES INSTITUCIONS EDUCATIVES EUROPEES |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TEORIA I HISTÒRIA DE LES INSTITUCIONS EDUCATIVES EUROPEES | Codi | 11152235 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 3r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Optativa | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
ALONSO OLEA, M (et alt.). (1992) España y la Unión Europea. Lasconsecuenciasdel Tratado de Maastricht. Ed. Plaza & Janés. Barcelona.
BECK, U. (1998) ¿Qué es la globalización? Barcelona: Paidós.
COMISIÓN EUROPEA (2002) Ampliación de la Unión Europea. Una oportunidad histórica. Edit. Comisión Europea. Bruselas.
COMMISSIÓN EUROÉENE. (2002) Questions clés de l’éducation en Europe. La profession enseignante en Europe: Profil, métier et enjeux. Rapport I: Formation initiale et transition vers la vie professionnelle. Secondaire inférieur général. Rapport II: L’offre et la demande. Secondaire inférieur général. Rapport III: Conditions de travail et salaries. Secondaire inférieur général. (VOL. 3) Ed. Eurydice. Bruxelles.
DELORS JACQUES (1996) Educació: Hi ha un tresor amagat a dins. UNESCO. Barcelona.
ETXEBERRIA, F. (et alt.) (2000). Políticas educativas en la Unión Europea. D. Ariel Practicum. Barcelona.
FIALAIRE, J. (1996) L’école en Europe. Edit. Institut International d’Administration Publique. Paris.
HABERMAS, J. (2004) Tiempo de transiciones. Madrid: Trotta.
LÓPEZ-BARAJAS ZAYAS, E. (Coord.) (2000). La educación y la construcción de la Unión Europea. Edit. Universidad Nacional de educación a Distancia. Madrid.
OFICINA DE PUBLICACIONES OFICIALES DE LAS COMUNIDADES EUROPEAS (2001): Las cifras clave de la educación en Europea. 99-2000. Edit. Oficina de Publicaciones Oficiales de las Comunidades Europeas. Luxemburgo.
PEDRÓ GARCIA, F. (1997) Les grans tendències de les polítiques educatives a Europa. Edit. Universitat Oberta de catalunya. Barcelona.
SERVICIO CENTRAL DE PUBLICACIONES DEL GOBIERNO VASCO. (1994). La política educativa europea y la dimensión europea de la educación. La participación como factor de calidad educativa. V Jornadas de Consejos Escolares de Comunidades Autónomas del estado. Edit. Servicio Central de Publicaciones del Gobierno Vasco. San Sebastián. Bilbao.
|
|
Complementària | |