2011_12
Guia docent 
Facultat de Lletres
A A 
català 
 
Comunic. Política, Instit. i Corpor. en Entorns de Crisi i de Risc (2010)
 Assignatures
  COMUNICACIÓ TURÍSTICA I CITYBRANDING
   Continguts
Tema Subtema
Bolc I: Marketing turístic.
Tema 1: Planificació estratègica del territori i de la destinació.
1.1. Fases o etapes de la planiticació.
1.2. Anàlisi de la situació.
1.3. Anàlisi dels objectius.
1.4. Disseny d'estratègies.
1.5. Formulació de l'estratègia competitiva.
Tema 2: Els estudis i la investigació: instruments claus per a la planificació. 2.1. Necessitat i finalitat de la investigació.
2.2. Tipus de recerques.
2.3. Mètodes quantitatius i qualitatius.
2.4. Quins aspectes s'han d'investigar en turisme?
2.5. Qui fa investigació de mercats en turisme?
2.6. Fonts estadístiques.
Tema 3: Els plans de marketing. 3.1. L'acció de marketing en la gestió pública.
3.2. Les Oficines Nacionals de Turisme.
3.3. Les entitats locals de turisme.
Bolc II: La marca de destinació.
Tema 4: Concepte de marca de destinació i de marca territori.
4.1. Els objectius del branding.
4.2. El posicionament de la marca.
4.3. Els models de construcció de les marques.
4.4. Els elements de la marca de destinació: el logo, el símbol, el eslògan i l'estratègia.
Tema 5: Els reptes de les marques de destinació. 5.1. Arquitectura de marca: la relació amb les marques subnacionals i supranacionals.
5.2. La percepció del consumidor.
Tema 6: La mesura de l'impacte de la marca de destinació. 6.1. Panels.
6.2. Omnibus.
6.3. Enquestes de satisfacció dels visitants.
Bloc III: La comunicació de les destinacions turístiques.
Tema 7: La publicitat turística.
7.1. La publicitat en turisme.
7.2. La planificació de les campanyes.
7.3. Control de l'impacte publicitari.
7.4. Pre test i post test de campanya.
Tema 8: Publicacions. 8.1. Necessitat d'informació i publicacions turístiques.
8.2. Tipus de publicacions més usuals en promoció turística.
Tema 9: Comunicació online de les destinacions. 9.1. Les pàgines web.
9.2. Web 2.0.: blogs, xarxes socials, wikis, etc.
Tema 10: Les relacions públiques turístiques. 10.1. Notes i comunicats de premsa.
10.2. Rodes de premsa.
10.3. Butlletins de notícies, culturals i d'actualitat.
10.4. Viatges de familiarització per periodistes i per agents de viatges.
10.5. Fires turístiques.
10.6. Work shops.
Tema 11: El pla de comunicació. 11.1. Concepte i elaboració.
11.2. La fitxa tècnica.