Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Enginyeria Química (1993) |
Assignatures |
CONTROL I INSTRUMENTACIÓ DE PROCESSOS QUÍMICS |
Objectius d'aprenentatge |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | CONTROL I INSTRUMENTACIÓ DE PROCESSOS QUÍMICS | Codi | 20012009 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4.5 | 1.5 | Troncal | Tercer | Segon |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Objectius | Competències | ||
Desenvolupar models físics i químics que descriguin el funcionament d'una operació o d'un procés de fabricació. Aplicar les eines matemàtiques bàsiques en la modelització dinàmica dels processos. | A1 A2 A3 A4 A5 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B11 B12 B14 B15 B17 |
C1 C2 C3 C5 |
Analitzar i comprendre la dinàmica de sistemes amb diversos ordres de retard o avanç. Conèixer les diferents relacions d'estabilitat de processos i les seves limitacions. Establir els dissenys dels llaços de control fonamentals. | A1 A3 A4 A5 A7 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 |
C1 C2 C3 C5 |
Entendre la dinàmica de la resposta dels processos davant entrades sinusoidals. Establir els criteris d'estabilitat que fan referència a l'anàlisi freqüencial. Diagrames de Bode i Nyquist. Dimensionar els marges de guany i de fase. | A1 A3 A7 |
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B17 |
C1 C2 C5 |
Aprendre mètodes d'ajust de controladors. Entendre les diferencies entre els mètodes analítics i empírics d'ajust. | A1 A3 A7 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B17 |
C1 C2 C5 |
Conèixer la instrumentacio emprada en processos químics. Entendre els principis fonamentals de funcionament de cada aparell. | A1 A3 A7 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B14 B15 B17 |
C1 C2 C5 |
Entendre i desenvolupar configuracions de control alternatives al llaç bàsic de control. Analitzar configuracions de control per processos de múltiples entrades i sortides. Identificar les possibles interaccions i aplicar sistemes de desacoplament de llaços | A1 A3 A7 |
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B17 |
C1 C2 C5 |
Aprendre a cercar informació relacionada amb control de processos. | B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16 B17 |
C1 C2 C5 |