Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Pedagogia (2002) |
Assignatures |
BASES METODOLÒGIQUES DE LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA I |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | BASES METODOLÒGIQUES DE LA INVESTIGACIÓ EDUCATIVA I | Codi | 11151002 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Primer | Primer |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica | |
- Bisquerra, R. (1989). Métodos de investigación educativa. Barcelona: Ceac. - Latorrre, A.; del Rincón, D. i Arnal, J. (1996). Bases metodológicas de la investigación educativa. Barcelona: Gràfiques 92. |
|
Complementària | |
- Arnal, J.; del Rincón, D. i Latorre, A. ( 1992). Investigación educativa: Fundamentos y metodologías. Barcelona: Labor. - Bartolomé, M. (1997). "Metodologia cualitativa orientada cap al canvi i la presa de decisions" en Mateo, J. i Vidal, M. C.: Enfocaments, mètodes i àmbits de la investigació psicopedagògica. Barcelona: UOC. - Bernal, A. i Velázquez, M. (1988). Técnicas de investigación educativa. Sevilla: Alfar. - Best, J. W. (1978). Cómo investigar en educación. Madrid: Morata. - Buendía, L.; Colás, P. i Hernández, F. (1997): Métodos de investigación en Psicopedagogía. Madrid: McGraw Hill. - Cohen, L. i Manion, L. (1990). Métodos de investigación educativa. Madrid: La Muralla. - Cook, T. D. i Reichard, Ch. S. (1986). Métodos cualitativos y cuantitativos en investigación evaluativa. Madrid: Morata. - Colás, P. i Buendía, L. (1992). Investigación educativa. Sevilla: Alfar. - De Ketele, J. M. i Roegiers, X. (1995). Metodología para la recogida de la información. Madrid: La Muralla. - Del Rincón, D. i altres (1995). Técnicas de investigación en CC.SS. Madrid: Dykinson. - Delgado, J. M. i Gutiérrez, J. (coord.) (1994). Métodos y técnicas cualitativas de investigación en ciencias sociales. Madrid: Síntesis. - Eisner, E. W. (1990). El ojo ilustrado. Indagación cualitativa y mejora de la pràctica educativa. Barcelona: Paidós Ibérica. - García Hoz, V. (coord.) (1994). Problemas y métodos de investigación en educación personalizada. Madrid: Rialp. - León, O. G. i Montero, I. (1993). Diseño de investigaciones. Madrid: McGraw-Hill. - Marcelo, C. (1995). "Estrategias de análisis de datos en investigación evaluativa" en VILLAR, L. M. i MEDINA, A. (coords.): Manual de entrenamiento: Evaluación de procesos y actividades educativas. Barcelona: PPU. - Martínez, A.; Musitu, J. i altres (2000). El estudio de casos para profesionales de la Acción Social. Madrid: Narcea. - Pérez Serrano, G. (coord.) (2000). Modelos de Investigación Cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural. Aplicaciones Prácticas. Madrid: Narcea. - Rodríguez, G. i altres (1995). "El tratamiento de la información en la investigación educativa (una propuesta informatizada en entorno PC)" en Pixel-Bit. Revista de Medios y Enseñanza, núm. 5, pp. 55-73. - Rodríguez, G.; García, E. i Gil, J. (1996). "Recursos tecnológicos en la investigación educativa" en Pixel-Bit. Revista de Medios y Enseñanza, núm. 6, pp. 55-75. - Rodríguez, G.; Gil, J. i García, E. (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Málaga: Aljibe. - Ruiz, J. I. (1997). Metodología de la investigación cualitativa. Bilbao: Universidad de Deusto. - Tejada, J. (1997). El proceso de investigación científica. Barcelona: Fundació "La Caixa". - Van Dalen, D. B. i Meyer, W. J. (1978): Manual de técnica de la investigación educacional. Buenos Aires: Paidós. - Varis (1999). L’avaluació com a eina de millora en l’educació formal i no formal. Lleida: Edicions de la Universitat de Lleida. - Wittrock, M. (1989). La investigación de la enseñanza. (3 vols.) Barcelona: Paidós. Bibliografia específica per blocs i temes. http://www.sre.urv.es/moodle/ Adreces d’internet adients per a cada temàtica. |