Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
EL MEDI SOCIAL I LA SEVA DIDÀCTICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | EL MEDI SOCIAL I LA SEVA DIDÀCTICA | Codi | 11181020 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
4.5 | 3 | 1.5 | Troncal | Segon | Primer |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
1.- La conceptualització de les diverses disiplines socials. | 1.1.- Naturalesa i estructura de la ciència social. 1.2.- Idees fonamentals de les diverses disciplines socials. |
2.- Els continguts socials: fets i conceptes, procediments i valors a l'etapa infantil. | 2.1.- L'àrea de Descoberta de l'entorn natural i social. 2.2.- Manera de treballar l'àrea en funció del contingut que s'opti. |
3.- El tractament d'eixos bàsics d'Història a l'educació Infantil. Les bases del temps. | 3.1.- Percepció del temps per part dels alumnes d'educació Infantil. 3.2.- Aspectes a abordar en el tractament del temps amb alumnes d'educació Infantil. |
4.-El tractament d'eixos bàsics de Geografia a l'educació Infantil. Les bases de l'espai. | 4.1.- Percepció de l'espai per part dels alumnes d'educació Infantil. 4.2.- Aspectes a abordar en el tractament de l'espai amb alumnes d'educació Infantil. |
5.- El tractament d'eixos bàsics de Política, Economia, Antropologia i Sociologia a l'educació Infantil. | 5.1.- Percepció de la Política, Economia, Antropologia i Sociologia per part dels alumnes d'educació Infantil. 5.2.- Aspectes a abordar en el tractament de les disciplines socials amb alumnes d'educació Infantil. |
6.-Pràctiques relacionant les diverses socials amb el currículum. Aplicació pràctica. | 6.1.- Relació teoria-pràctica. 6.2.- L'aplicació amb alumnes d'educació Infantil de classes preparades a l'efecte. Anàlisi de les actuacions. |