Tema |
Subtema |
Primera part: Història de la Comunicació |
|
1. Introducció de la primera part. Conceptes bàsics. |
|
2. Impremta, capitalisme, reforma i contrareforma |
|
3. Revolució, contrarevolució, propaganda i llibertat de premsa (s. XVIII). Els primers diaris. El naixement del periodisme modern |
|
4. Els usos de la imatge. Art, representació, propaganda i control social a l’Edat Moderna |
|
5. El sorgiment de la premsa de masses (segle XIX) |
|
6. El naixement de les telecomunicacions modernes: el telègraf i el telèfon |
|
7. Les agències de notícies |
|
8. Naixement i expansió de la ràdio com a mitjà de masses (anys 20-40) |
|
9. El món en imatges: cinema, fotoperiodisme, revistes il•lustrades i cartellisme |
|
10. El periodisme a Catalunya fins a la Guerra Civil |
|
11. L’era audiovisual: naixement i expansió de la televisió (anys 50 i 60) |
|
12. Crisi i reconversió dels sistemes mediàtics a Occident (anys 70-80) |
|
Segona part: Estructura de la Comunicació |
|
13. Introducció a la segona part. Fonaments teòrics i conceptuals |
|
14. Les grans tendències internacionals del sistema comunicatiu |
|
15. Principals models i actors comunicatius internacionals |
|
16. Principals actors del sistema comunicatiu espanyol i català I: les administracions públiques i els organismes reguladors. Els grups multimèdia i les grans empreses monomediàtiques |
|
17. Principals actors del sistema comunicatiu espanyol i català II: les empreses i els organismes d'investigació de mitjans; les associacions empresarials, professionals i d’usuaris |
|
18. El finançament de les empreses de mitjans de comunicació |
|
19. Estat actual i tendències del sector a Espanya i a Catalunya: el marc regulador |
|
20. La premsa i les agències de notícies |
|
21. La ràdio |
|
22. La televisió |
|
23. Internet |
|
24. Els sectors editorial, cinematogràfic, fonogràfic i de producció audiovisual i multimèdia a Espanya i a Catalunya |
|
25. El sector publicitari a Espanya i a Catalunya |
|