Guia docent Facultat de Lletres |
català |
Antropologia Urbana (2010) |
Assignatures |
TÈCNIQUES QUALITATIVES |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2011_12 |
Assignatura | TÈCNIQUES QUALITATIVES | Codi | 12635107 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Objectius d'aprenentatge | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
, , , , , , , , , |
BOURDIEU, P.-CHAMBOREDON, J.-Cl.-PASSERON, J.-Cl. (1989), El oficio de sociólogo. Presupuestos epistemológicos. Madrid : Siglo XXI. GARCÍA FERRANDO, M.-IBÁÑEZ, J.- ALVIRA, F. (1986), El análisis de la realidad social. Métodos y técnicas de investigación. Madrid: Alianza Universidad. HAMMERSLEY, M.-ATKINSON, P. (1994), Etnografía. Métodos de investigación. Barcelona: Paidós. PUJADAS, Joan Josep (coord.)(2010), Etnografía. Barcelona : Editorial UOC. TAYLOR, S. J. i BOGDAN, R. (1986), Introducción a los métodos cualitativos de investigación. Buenos Aires: Paidós. |
|
Complementària | |
ATKINSON, P.-COFFEY, A.-DELAMONT, S.-LOFLAND, J.-LOFLAND, L. (eds.)(2001), Handbook of ethnography. Londres : Sage Publications. BARLEY, N. (1989), El antropólogo inocente. Barcelona, Anagrama. GARCIA JORBA, J. M. (2000), Diarios de campo Madrid, CIS. GEERTZ, C. (1994), “’Desde el punto de vista del nativo’: sobre la naturaleza del conocimiento antropológico”, a GEERTZ, C. Conocimiento local. Ensayos sobre la interpretación de las culturas. Barcelona, Paidós: 73-90. GUASCH, O. (1997), Observación participante., Madrid, CIS. LLOBERA, J. R. (1990). “El trabajo de campo, ¿panacea antropológica o camisa de fuerza epistemológica?, a LLOBERA, J. R., La identidad de la antropología. Barcelona: Anagrama, pp. 23-52. MALINOWSKI, B. (1975), “Confesiones de ignorancia y fracaso” a LLOBERA, J. R., La antropología como ciencia., Barcelona: Anagrama, pp. 129-139. PONS, I. (1993), Programación de la investigación social. Madrid, CIS. PUJADAS, J. J. (1992), El método biográfico: El uso de las historias de vida en ciencias sociales. Madrid, CIS.
SCHENSUL, Jean J.-LeCOMPTE, Margaret D. (eds.) (1999), Ethnographer’s toolkit. Walnut Creek : Altamira Press Col.lecció de set llibres : 1. Designing and conducting ethnographic research 2. Essential ethnographic methods : observations, interviews and questionnaires 3. Enhanced ethnographic methods : audiovisual techniques, focused group interviews 4. Mapping social networks, spatial data and hidden populations 5. Analyzing and interpreting ethnographic data 6. Researcher roles and research partnerships 7. Using ethnographic data : interventions, public programming and public policy VAN MAANEN, J. (1988). Tales of the Field. Chicago and London, The University of Chicago Press. VELASCO, H.-DÍAZ, A. (1997), La lógica de la investigación etnográfica. Un modelo de trabajo para etnógrafos de la escuela. Madrid: Trotta WERNER, O. y SCHOEPFLE, G. M. (1987). Systematic Fieldwork. Newbury Park, Sage Publications, 2 vols. |