Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | ASPECTES EDUCATIUS I PROGRAMES D'INTERVENCIÓ PER L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT SENSORIAL I MOTÒRICA | Codi | 11254217 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
Bloc I - MARC CONCEPTUAL | 1. Concepte actual de discapacitat 2. Barreres que impedeixen la qualitat de vida als infants amb discapacitat |
Bloc II - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT VISUAL 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Currículum específic 3.2 Aspectes organitzatius i metodològics 3.3 Elements materials. Recursos tecnològics. 3.4 Elements personals |
1.1 Ceguesa i deficiència visual 2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat visual a l'educació infantil. 3.1.1 Estimulació/ entrenament visual 3.1.2 Estimulació multisensorial 3.1.3 Preparació per a la lectoescriptura Braille 3.1.4 Orientació i mobilitat 3.1.5 Habilitats de vida diària 3.2.1 Organització de l'espai 3.2.2 Principis metodològics 3.3.1 Material i instruments de lectura, escriptura i càlcul. 3.3.2 Materials tècnics, específics i adaptats. 3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients visual |
Bloc III - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT AUDITIVA. 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Comunicació i llenguatge 3.2 Aspectes organitzatius i metodològics 3.3 Recursos i materials específics 3.4 Elements personals |
1.1 Hipoacúsia i sordesa. 2.1 Necessitas específiques de l'alumnat amb discapacitat auditiva a l'educació infantil. 3.1.1 Llenguatge de signes, labiolectura i paraula complementada 3.1.2 Estimulació auditiva 3.2.1 Organització de l'espai 3.2.2 Principis metodològics 3.3.1 Audífon, implant coclear, bucle magnètic, equip de freqüència modulada... 3.4.1 Mestre de suport i centre de recursos per a deficients auditius. |
Bloc IV - INTERVENCIÓ EDUCATIVA A L'ALUMNAT AMB DISCAPACITAT MOTÒRICA. 1. Introducció. Conceptes previs. 2. Necessitats específiques. 3. Principis generals d'actuació: 3.1 Comunicació i llenguatge 3.2 Aspectes psicomotors 3.3 Aspectes organitzatius i metodològics 3.4 Recursos i materials específics 3.5 Elements personals 3.5 Psicomotricitat i jocs adaptats |
1.1 Discapacitat física. Paràlisi cerebral. 2.1 Necessitats específiques de l'alumnat amb discapacitat motòrica a l'educació infantil. 3.1.1 Sistemes augmentatius i alternatius de comunicació. 3.1.2 Ajudes tècniques a la comunicació. 3.2.1. Concepte i components de la psicomotricitat. 3.2.2. El treball psicomotor per l'alumnat amb discapacitat física en l'etapa infantil. 3.3.1 Organització de l'espai 3.3.2 Principis metodològics 3.4.1 Ajudes tècniques específiques 3.5.1 Professionals de suport |