Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre) |
Assignatures |
DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2012_13 |
Assignatura | DIDÀCTICA DE LA LLENGUA EN L'ETAPA 0-6 | Codi | 11181017 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Crèd. teoria | Crèd. pràctics | Tipus | Curs | Període | ||
6 | 4 | 2 | Troncal | Tercer | Segon |
Continguts | Atenció personalitzada | Avaluació |
Fonts d'informació |
Tema | Subtema |
0. EL TREBALL PER PROJECTES |
- La seqüenciació didàctica. Fases del treball per projectes. - L’activitat de l’alumnat durant la realització del projecte. - L’activitat docent durant el projecte del treball. - Organització social : gran grup, grup mitjà, petit grup. - Espai. Racons i organització de l’aula. - Organització temporal: rutines diàries, setmanals, mensuals. Horari - Materials curriculars. El tipus de lletra. |
1. INTRODUCCIÓ: LLENGUA ORAL I LLENGUA ESCRITA |
1.1. Relació de la llengua oral i l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura 1.2. De la llengua oral a l’escrita a partir de la frase. |
2. MÈTODES CIENTÍFICS D’ENSENYAMENT DE LA LECTURA I L’ESCRIPTURA |
2.1. Montessori (sintètic-fonètic) 2.2. Decroly (global) Freinet (global natural) |
3. ASPECTES DIDÀCTICS I ORGANITZATIUS DE LA PROPOSTA CONSTRUCTIVISTA | 3.1. Principis d’aprenentatge 3.2. Les experiències prèvies de l’infant amb el llenguatge escrit |
4. CONSTRUCTIVISME: LECTURA | 4.1. El model de lectura. Implicacions didàctiques 4.2. Contextos d’aprenentatge de la lectura Concepte de Lectura. La comprensió i la descodificació. 4.3. Procés d’interacció 4.4. Habilitats i estratègies implicades en la lectura 4.4.1. Estratègies a afavorir 4.4.2. Habilitats a exercitar 4.5. Etapes de la lectura. Evolució de les idees de l’infant sobre la lectura. Proves de lectura. 4.6. Planificació de la lectura: literària, compartida, col·lectiva |
5. CONSTRUCTIVISME: ESCRIPTURA | 5.1. L’escriptura: Activitat de comunicació social i activitat de codificació gràfica de les idees. 5.2. El procés de la producció de textos: 5.3. Contextualització 5.4 Processos cognitius: planificació, textualització, revisió. 5.5.Els processos de l’adquisició de l’ortografia. Ortografia natural i ortografia arbitrària. 5.6. Habilitats implicades en l’adquisició del codi o “mecànica” de la llengua 5.7. El model de l’escriptura. Implicacions didàctiques. 5.8. Etapes de l’escriptura. Avaluació dels nivells de l’escriptura. |
6. PLANIFICACIÓ DE LA LLENGUA ESCRITA |