Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Primària (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
HÀBITS SALUDABLES I ESTIL DE VIDA |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | HÀBITS SALUDABLES I ESTIL DE VIDA | Codi | 11244226 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
3 | Optativa | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Coneix els fonaments teòrics de la l'educació física i la seva vessant pedagògica en l'educació primària. | |
A2 |
Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'educació física en l'educació primària. Elabora les propostes de programació adequades en l'educació física de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
A10 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació física en l'etapa de l'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris. | |
A12 |
Determina el vertader sentit que ha de tenir l'educació física en l'educació primària. | |
MEF1 |
Coneix els fonaments teòrics de l'educació física i la seva vessant pedagògica en l'educació primària. Aplica els elements que integren el disseny curricular de l'educació física en l'educació primària. | |
MEF2 |
Determina el vertader sentit que ha de tenir l'educació física en l'educació primària. | |
MEF3 |
Determina cada un dels aspectes que integren l'educació física en l'etapa de l'educació primària, dominant les estratègies i recursos metodològics i didàctics necessaris. | |
MEF4 |
Elabora propostes de programació adequades en educació física de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor Comparteix i assumeix els objectius d’ aprenentatge proposats pel professor Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes Adapta els objectius d’aprenentatge proposats pel professor/a Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació Contrasta els esquemes mentals propis amb els dels demés i ho aprofita com a oportunitat d’aprenentatge Fa aportacions significatives o certes innovacions Construeix coneixements compartits, aprèn i facilita la construcció conjunta de l’ aprenentatge | |
B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema i no quedar-se amb els símptomes Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges Elabora una estratègia per a resoldre el problema Entén el problema i és capaç de desglossar-lo en parts manipulables Presenta opcions de solució que són efectives en la majoria dels casos per resoldre els problemes Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini Transfereix l’ aprenentatge de casos i exercicis de l’ aula a situacions reals d’ altres àmbits | |
B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses Busca nous procediments i mètodes per fer les coses Experimenta amb procediments nous Identifica els resultats de la innovació Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar Té en compte a qui i com afecta la innovació Proposa noves idees, oportunitats o solucions a problemes i/o processos coneguts | |
B4 |
Gestiona i organitza el treball i el temps d’ acord amb la planificació donada Fa el treball previst d’acord amb els criteris de qualitat donats Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst Pren decisions de manera encertada basant-se en dades Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst | |
B5 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva Accepta i compleix les normes del grup Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip Actua constructivament per afrontar els conflictes de l’ equip Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip | |
B6 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués En les seves presentacions utilitza medis de suport Sap respondre a les preguntes que se li formulen El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,... Fa presentacions interessants i convincents Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,... Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...) Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes | |
B7 |
Conèixer el concepte de desenvolupament sostenible Identifica els problemes i conseqüències derivades del desenvolupament sostenible Aprofundeix en les habilitats i actituds necessàries per integrar el concepte de desenvolupament sostenible en la presa de decisions En la presa de decisions, té una consciència clara de la responsabilitat social i ambiental de la pròpia professió Comprèn la sostenibilitat des d'una perspectiva interdisciplinar, considerant la situació global i els reptes que planteja | |
B8 |
Descriu la situació que justifica la necessitat del projecte Estableix objectius clars pel projecte Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes Planifica una avaluació dels resultats dels projectes Fonamenta la seva descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos legals i econòmics en l’ àrea on es desenvolupa el projecte Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context Fa una estimació de l’ eficàcia i l’ eficiència de les accions, aprofitant els recursos que té a la seva disposició Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació Identifica possibles riscos inherents al projecte Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius Els objectius del projecte aconsegueixen involucrar a l’ equip | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C2 |
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics | |
C6 |
Identifica necessitats de formació Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral |