Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Campus Terres de l'Ebre) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA III | Codi | 11264106 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
9 | Obligatòria | Quart | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. L’expressió oral: funcions del llenguatge infantil a l’aula. |
|
2. El desenvolupament de l’organització del discurs. |
2.1. Les situacions comunicatives a l’aula. 2.2. La conversa dirigida. 2.3. Els rols d’emissor i receptor: les sessions d’intervenció privilegiada dels alumnes – el “temps per compartir”. |
3. Tipologia textual oral a Educació Infantil. Estratègies de l’aula dels diferents tipus de text: narració, descripció, poesia. |
3.1 Activitats per desenvolupar el discurs narratiu: ordenacions cronològiques, narracions de contes i històries, relacions col•lectives. 3.2 Funció lúdica i funció creativa del llenguatge en la descripció. Descripció de persones, de llocs, d’objectes 3.3 La poesia a Educació Infantil: la poesia com a creació de sentiments, la poesia com a creació de bellesa. La poesia com a joc de sons, de paraules, de llenguatge. Recursos per a la producció poètica. |
4.Literatura oral i literatura infantil. |
4.1. El valor educatiu de la literatura. 4.2. La literatura oral (teoria etnopoètica). -L’art d’explicar rondalles competència expressiva: recursos de la veu i del cos) -Aprofitament de la literatura oral (rondalles, llegendes, parèmies...) a l’aula d’educació infantil. 4.3. La literatura infantil. -La formació de l’hàbit lector: el gust literari. -Panorama produccions literàries infantils: referències i criteris de selecció: -Poesia, narrativa, il•lustracions... -Biblioteca escolar, biblioteca d’aula -Activitats d’animació a la lectura |