Guia docent Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Química |
català |
Nanociència, Materials i Processos: Tecnologia Química de Frontera (2013) |
Assignatures |
DISSENY DE PRODUCTE I PROCÉS |
Resultats d'aprenentage |
DADES IDENTIFICATIVES | 2013_14 |
Assignatura | DISSENY DE PRODUCTE I PROCÉS | Codi | 20705101 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 2n | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
5 | Obligatòria | Primer | Únic anual |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tipus A | Codi | Resultats d'aprenentatge |
A1 |
Domina l'anàlisi del disseny de producte industrial en l'àmbit de la indústria química i afí. Domina l'anàlisi i disseny de processos industrials en l'àmbit de la indústria química i afí, mitjançant l'aplicació de metodologies de disseny i simulació. Domina la integració de disseny de producte i procés n l'àmbit de la indústria química i afí. Identifica la naturalesa complexa del disseny de processos i productes i la seva relació amb la resta d'aspectes de l'enginyeria. Resol problemes de disseny de processos seqüencials, simultanis i discontinus. | |
A2 |
És capaç de fer cerques en bases de dades especialitzades els paràmetres necessaris per realitzar dissenys de productes i processos específics. Realitza recerques bibliogràfiques sobre el disseny de productes i processos específics. | |
A3 |
Planifica i porta a terme projectes de R+D+I que incloguin aspectes relacionats amb el disseny de producte i procés. | |
A4 |
Concep i dissenya protocols eficients per a la recerca en tecnologia química tant a nivell computacional com experimental. | |
A8 |
Avalua críticament els resultats d'investigació en temes relacionats amb el disseny de producte i procés. | |
A9 |
Assessora en assumptes de Nanociència i enginyeria legal, econòmica i financera relacionats amb l'aplicació dels resultats de recerca als àmbits industrials. | |
A10 |
Entén l'impacte de l'enginyeria en el context social / global, incloent les implicacions ètiques de les decisions preses. Entén l'impacte i els riscos preses en el medi ambient de les decisions preses durant la fase d'enginyeria de procés i producte. | |
Tipus B | Codi | Resultats d'aprenentatge |
B9 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant. Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ... Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits. Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il•lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ... Utilitza un llenguatge apropiat a la situació. Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...). | |
B14 |
Accepta i compleix les normes del grup. Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits. Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l'equip. Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles. Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències. Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva. | |
B15 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació. Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge. | |
B16 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació. Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor. | |
B17 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa. Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps. Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge. | |
B18 |
Dirigeix el procés de presa de decisions de manera participativa. Elabora una estratègia per resoldre el problema. Obté el recolzament necessari d'altres per assolir l'èxit de les seves decisions. Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges. Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius. | |
B19 |
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d'un problema. | |
Tipus C | Codi | Resultats d'aprenentatge |
C1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada Explica i justifica breument les seves opinions i projectes Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors Comprèn informació i articles de caràcter rutinari Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts | |
C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu... | |
C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació | |
C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa Produeix un text escrit gramaticalment correcte Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa | |
C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics |