Type A
|
Code |
Competences Specific |
|
A1 |
Conèixer, analitzar i transmetre la història general i la història pròpia del territori. |
|
A2 |
Conèixer i analitzar l’estructura diacrònica de la història. |
|
A3 |
Conèixer i aplicar la didàctica de la història. |
|
A4 |
Conèixer i interpretar la història com a disciplina en construcció. |
|
A5 |
Conèixer i analitzar els temes i les problemàtiques objecte de debat historiogràfic. |
|
A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
|
A7 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història local. |
|
A8 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història de la integració europea. |
|
A9 |
Conèixer, analitzar i interpretar detalladament un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
|
A10 |
Conèixer els instruments de recopilació d’informació com catàlegs bibliogràfics, inventaris d’arxius i referències electròniques, i tenir habilitat per utilitzar-los. |
|
A11 |
Comprendre, interpretar i elaborar textos historiogràfics o documents originals en la llengua pròpia. |
|
A12 |
Analitzar i interpretar el registre arqueològic. |
|
A13 |
Conèixer i usar mètodes i tècniques d’altres ciències humanes. |
|
A14 |
Analitzar la visió diacrònica general de la història de l’art universal. |
|
A15 |
Analitzar el coneixement sistemàtic i integrat del fet artístic: diferents llenguatges (arquitectura i urbanisme, escultura, pintura, fotografia, cinema, música, etc.), procediments i tècniques de la producció artística al llarg de la història. |
|
A16 |
Interpretar les imatges (coneixements bàsics d’iconografia). |
|
A17 |
Conèixer els espais geogràfics regionals i els fonaments de la geografia humana i de la geografia física. |
|
A18 |
Elaborar, relacionar, sintetitzar i representar gràficament i cartogràficament informació geogràfica per a la comprensió i interpretació del territori. |
|
A19 |
Explicar la diversitat de llocs, regions i localitzacions interrelacionant els fenòmens geogràfics (medi físic i humà) a diferents escales territorials. |
|
A20 |
Conèixer les teories dels principals pensadors. |
|
A21 |
Capacitat de reflexió i de raonament crític. |
|
A22 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica moderna. |
|
A23 |
Conèixer i comprendre les relacions ideològiques i estètiques entre la literatura i la societat. |
|
A24 |
Utilitzar el vocabulari tècnic bàsic per entendre els processos i les estructures de la creació literària i aplicar aquests coneixements a través d’anàlisis crítiques argumentades amb propietat oralment i per escrit. |
|
A25 |
Comprendre la literatura com una experiència cultural i estètica i com un espai de debat ideològic mitjançant diversos recursos creatius. |
|
A26 |
Manejar la terminologia bàsica de l’antropologia social i cultural. |
|
A27 |
Conèixer i comprendre a un nivell elemental els sistemes socials (parentesc, religió i visió del món, política, economia, gènere, art, etc.) i les seves dinàmiques dins de cultures específiques. |
|
A28 |
Conèixer i comprendre els processos contemporanis de multiculturalisme, interculturalitat i diversitat cultural. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
|
B1 |
Aprendre a aprendre |
|
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva en el camp de la història |
|
B3 |
Aplicar pensament analític, crític, lògic i creatiu, demostrant dots d'innovació |
|
B4 |
Autonomy, responsibility and initiative |
|
B5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i amb responsabilitat compartida |
|
B6 |
Clear and effective communication of information, ideas, problems and solutions in public or a specific technical field |
|
B7 |
Sensibilització en temes mediambientals |
|
B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
|
C1 |
Have an intermediate mastery of a foreign language, preferably English |
|
C2 |
Be advanced users of the information and communication technologies |
|
C3 |
Be able to manage information and knowledge |
|
C4 |
Be able to express themselves correctly both orally and in writing in one of the two official languages of the URV |
|
C5 |
Be committed to ethics and social responsibility as citizens and professionals |
|
C6 |
Be able to define and develop their academic and professional project |