Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II |
Fonts d'informació |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II | Codi | 11254105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Bàsica |
Bigas, M. ; Correig, M (edit), Didàctica de la lengua en la educación infantil, Madrid, Ed. Síntesis, Educación –Didáctica de la Lengua y la Literatura nº 3), 2.001 Díez de Ulzurrun (coord), L'aprenentage de la lectoescriptra des d'una perspectiva constructivista (vols. 1 i 2), Barcelona, Graó, 2.007 Domínguez Chillón, Gloria , Proyectos de trabajo-Una escuela diferente, Madrid, Ed. La Muralla, 2000 Ferreiro, E.; Teberosky, A. , Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño. Madrid, Madrid,Siglo XXI, 1.979 Fons, M. , Llegir i escriure per viure, Barcelona: La Galera, 1.999 Hernández, F. ; Ventura, M. , La organización del currículum por proyectos de trabajo, Barcelona, Graó-ICE, 1.993 Maruny. L.; Ministral, M.; Miralles, M, Escribir y leer (vols. I, II y III) , MEC y Edelvives, 2.002 Teberosky, A, Psicopedagogia del llenguatge escrit, Barcelona IME, monogràfics, nº 8, 1.987 Teberosky, Ana, Proposta constructivista per aprendre a llegir i escriure, Barcelona, Vicens Vives, 2.001 Teberosky, A , Aprendiendo a escribir, Barcelona, ICE- Horsori , 1.992 Teberosky, A. Y Solé, I. , Psicopedagogia de la lectura i de l’escriptura, Barcelona, Universitat Oberta de Catalunya., 1.999 Departament d’Ensenyament, Orientaciones per a l'ensenyament-aprenentatge de la lectura i l'escriptura, Generalitat de Catalunya, Domínguez Chillón, Lauara, Proyectos de trabajo: Una escuela diferente, Madrid, La Muralla, 2.000 Ferreiro, E.; Teberosky, A, Los sistemas de escritura en el desarrollo del niño, Madrid, siglo XXI, 1.979 , Articles (Didàctica de la llengua i la Literatura), Graó, , Guix d'Infantil, Graó, , In-fàn-ci-a (educar de 0 a 6), Rosa Sensat, |
Complementària |
Solé. I, Estratègies de lectura, Barcelona, Graó, 1.992 Camps, A. (coord) , L’ensenyament de la comprensió, Barcelona, Barcanova, 1.994 Cassany, D. , Descriure escriure. Com s’aprèn a escriure, Barcelona, Empúries, 1.987 Colomer, T. i Camps, A, Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre, Barcelona, Rosa Sensat/Edicions 62. Didàctiques., 1.991 Julià, T, Encetar l’escriure. Per un aprenentatge lúdic i funcional de la llengua escrita, Associació de mestres Rosa Sensat, Dossiers nº 50. Barcelona, 1.995 , Cuadernos de Pedagogía, , , <<<<<perspectiva Escolar, Rosa Sensat, |