Guia docent Facultat de Ciències de l'Educació i Psicologia |
català |
Grau d'Educació Infantil (Seu Baix Penedès) (2009) |
Assignatures |
ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II |
Continguts |
DADES IDENTIFICATIVES | 2014_15 |
Assignatura | ENSENYAMENT I APRENENTATGE DE LLENGÜES I LECTO-ESCRIPTURA II | Codi | 11274105 | |||||
Ensenyament |
|
Cicle | 1r | |||||
Descriptors | Crèd. | Tipus | Curs | Període | ||||
6 | Obligatòria | Tercer | AN |
Competències | Resultats d'aprenentage | Continguts |
Planificació | Metodologies | Atenció personalitzada |
Avaluació | Fonts d'informació | Recomanacions |
Tema | Subtema |
1. Introducció: la bona pràctica educativa | 1.1 La creativitat a l'educació 1.2. Relat de vida educativa 1.3.Creences i perfils de pràctiques docents |
2. Mètodes clàssics d’ensenyament de la lectoescriptura | 2.1. Mètode sintètics (fonètic): Montessori 2.2. Mètode analític (global ideovisual): Decroly 2.3. Mètode analític (mixt): Freinet |
3. Ensenyament de lectoescriptura des de la perspectiva constuctivista | 3.1. Principis d’aprenentatge. La continuïtat món-escola 3.2. Les experiències prèvies de l’infant amb el llenguatge escrit |
4. Mètodes i estratègies del treball de llengua a l’aula | 4.1. Treball per Projectes 4.2. Tallers de llengua 4.3. Racons 4.4. Dossier d’aprenentatge 4.5. Altres |
5. Expressió i comprensió escrita. | 5.1. Concepte d'escriptura 5.2. Model d'escriptura 5.3. Procés de producció de textos 5.4. Les propietats textuals 5.5. La composició de textos i la codificació 5.6. Aspectes formals de l'escriptura 5.7. Etapes de l'escriptura 5.8. Avaluació de l'escriptura |
6. Expressió i comprensió lectora. | 6.1. Concepte de lectura 6.2. La comprensió lectora 6.3. Habilitats i estratègies 6.4. Aspectes formals 6.5. Etapes de la lectura 6.6. Models d'ensenyament de la lectura 6.7. Activitats per treballar la C.L. 6.8. Avaluació de la lectura |
7. Usos de la llengua: pràctic, científic i literari | 7.1. Resultat de l'alfabetització 7.2. Ús pràctic 7.3. Ús científic 7.4. Ús literari |