Descripció general i informació rellevant |
L’enoturisme s’ha convertit en una fórmula de diversificar l’activitat turística, però també en una estratègia per millorar l’economia de cellers i productors, en un atractiu fonamental dels territoris vitivinícoles i en un factor d’atracció de les destinacions turístiques.
Per aquestes raons darrerament és promogut per les institucions a causa del seu potencial de creixement, tot i això, en ser una activitat molt recent, precisa d’una major comprensió dels seus factors de desenvolupament així com de les fórmules eficients de promoció i gestió de l’activitat.
A ningú se li escapa la dimensió transversal de l’activitat enoturística que la converteix en un mecanisme de gran interès de cara a contribuir, de forma clara, al desenvolupament territorial. Ben estructurat, l’enoturisme no només pot generar recursos econòmics als productors o transformadors, sinó també efectes positius al conjunt del territori a través de la dinamització d’altres activitats econòmiques locals o de la valorització del patrimoni i del paisatge.
El curs està pensat per millorar la comprensió del fenomen, identificar els factors clau per al seu desenvolupament, orientar sobre els models de gestió de l’activitat i de com l’activitat s’integra en els processos de desenvolupament territorial a través de l’anàlisi comparada de diferents models i l’estudi de casos pràctics.
|